شناسهٔ خبر: 164785 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آصفری: عادی سازی روابط کشورهای خلیج فارس با اسرائیل نوعی خودکشی است

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: کشورهای مسلمان منطقه نباید نسبت به عادی سازی روابط برخی از حکومت‌های حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی کوتاه بیایند چرا که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه به ضرر تمام کشورها است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری ضمن محکومیت عادی سازی روابط برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی بیان کرد: متاسفانه این روزها بعضا شاهد هستیم که برخی از دولت‌های منطقه به دلیل ساده انگاری فکر می‌کنند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای آنها امنیت بیشتری به دنبال دارد در صورتی که هر گونه عادی سازی روابط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی یک نوع خودزنی و خودکشی به شمار می‌رود،

وی در ادامه با بیان اینکه این عادی سازی روابط به ضرر این کشورها خواهد بود، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس باید بدانند که رژیم صهیونیستی همچنان سناریو و استراتژی از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند و این عادی سازی روابط برای آنها ناامنی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای منطقه باید نسبت به اقدام این دولت‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عاقلانه برخورد کنند و نباید ساکت بنشینند. حضور رژیم صهیونیستی در منطقه تهدیدی برای همه کشورها خواهد بود و منجر به ایجاد دایره ناامنی در منطقه می‌شود.

آصفری در پایان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز یک پایگاه جلوتر در کشورهای منطقه آمده است و همچنان در سر خود طرح حکمرانی از نیل تا فرات را دارد. کشورهای منطقه باید جلوی این عادی سازی روابط بایستند و نباید به سادگی از کنار آن بگذرند. اتحادیه کشورهای عرب و سران کشورهای اسلامی نباید نسبت به این عادی سازی کوتاه آمده و باید اعتراض خود را اعلام کنند. چرا که رژیم صهیونیستی تنها به دنبال تهاجم و جنگ طلبی است. اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل اشتباه بود و بحرین نیز با تکرار این اشتباه خطای بزرگتری را انجام داد و برگشت از این مسیر به سادگی نیست.

نظر شما