شناسهٔ خبر: 164779 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استخدام نیروهای بومی در هیات مدیره‌های شرکت‌های پتروشیمی

آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس با اشاره به اینکه هلدینگ شستا حدود ۶ شرکت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارد خواستار دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی برای استخدام نیروهای بومی جهت بکارگیری در هیات مدیره‌ها و مدیرعاملی شرکت‌های پتروشیمی شد.

به گزارش «نماینده»،حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس با انتقاد از وضعیت مراکز درمانی حوزه انتخابیه‌اش، گفت: حوزه انتخابیه بنده شدیدا از کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی رنج می‌برد و تامین اجتماعی با بی‌توجهی در حق این منطقه ظلم کرده است.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بندرماهشهر با بیش از ۱۵۰ هزار بیمه شده، تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد، افزود: این بیمارستان به شدت از کمبود پزشک متخصص، پزشک عمومی و کادر متخصص رنج می‌برد و امکانات و تجهیزات اولیه از جمله سی تی اسکن نیز ندارد که موجب دردسرهای فراوان برای بیمه‌شدگان شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شهر چمران حدود ۴۰ هزار و شهرک شهید طالقانی حدود ۳۰ هزار جمعیت بیمه شده دارند، بیان کرد: این دو منطقه فاقد هرگونه مرکز تامین اجتماعی هستند و انتظار می‌رود هرچه سریعتر در هر دو منطقه درمانگاه تامین اجتماعی دایر شود.

ارتقای هرچه سریعتر درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان امیدیه به بیمارستان

وی ضمن بیان این‌ نکته که صدها نفر از مردم شهرستان‌های بندرماهشهر و بندرهندیجان از راه صیادی امرار معاش می‌کنند، گفت: نیمی از این صیادان بیمه نیستند و باید تدبیر لازم اندیشیده شود تا تمامی صیادان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در شهرستان امیدیه، خواستار ارتقای هرچه سریعتر درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان امیدیه به بیمارستان و تامین تجهیزات و کادر درمانی برای این مرکز شد.

آقاجری با بیان اینکه بیشترین تعداد بیمه شده به نسبت جمعیت در بندر امام خمینی وجود دارد، از کمبود شدید امکانات و کادر درمانی درمانگاه این منطقه انتقاد کرد و خواستار ارتقا و توسعه این درمانگاه شد. 

وی همچنین با اشاره به ۳۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان هندیجان، ادامه داد: این شهرستان فاقد هرگونه مرکز درمانی تامین اجتماعی است و باید فورا یک مرکز درمانی تامین اجتماعی در این شهرستان تاسیس شود. 

استخدام نیروهای بومی و استفاده از توان نیروهای متخصص بومی در هیات مدیره‌های شرکت‌های پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هلدینگ شستا از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی حدود ۶ شرکت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارد و در سایر شرکت‌های پتروشیمی منطقه نیز سهام‌دار است، خواستار دستور جدی رئیس سازمان تامین اجتماعی جهت استخدام نیروهای بومی و استفاده از توان نیروهای متخصص بومی جهت بکارگیری در هیات مدیره‌ها و مدیرعاملی شرکت‌های پتروشیمی شد.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس تصریح کرد: تمام این مشکلات و انتقادات را در نشست اخیر مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح کردم و همچنین به صورت مکتوب و در ۸ صفحه تذکرات لازم را ابلاغ کرده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

نظر شما