شناسهٔ خبر: 164776 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

چرا نمایندگان تمایلی برای حضور در کمیسیون قضایی مجلس ندارند؟

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از عدم تمایل نمایندگان به عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصور نداشتن بازخورد سیاسی و اجتماعی این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احمدحسین فلاحی تصریح کرد: نمی‌گویم که این تصور درست است اما برخی نمایندگان به این علت که حضور در کمیسیون قضایی و حقوقی بازخورد سیاسی و اجتماعی و ثمرات بیرونی برای حوزه انتخابی آنها ندارد و ممکن است از طرف حوز انتخابی خود بازخواست شوند، تمایلی به عضویت در این کمیسیون ندارند.

وی با بیان اینکه افراد را نمی توان برای حضور در این کمیسیون مجبور کرد، توضیح داد: کار کمیسیون قضایی،  کار سخت و مهمی است که حضور متخصصان علم حقوق را نیاز دارد.  

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: آیین نامه باید به صورت کارشناسی شده اصلاح شود تا افرادی که رشته آنها مرتبط با علم حقوق است در این کمیسیون حاضر شوند و به کمک دستگاه قضایی بیایند و بسیاری از مشکلات آن را حل کنند.  

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمی که در مجلس شورای اسلامی در رابطه با  کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گرفته شده قرار بر این است تصمیم‌گیری در رابطه با این کمیسیون به عهده‌ هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها باشد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت اظهار کرد: کمیسیون های دیگر مجلس در حال حاضر حدنصاب معمولی خود را دارند اما تعداد اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی کم بوده و این کمیسیون هنوز تشکیل نشده است.

وی در پایان گفت: در رابطه با کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بحث بر سر این است که فعالیت این کمیسیون به چه صورتی باشد؟ آیا با همین تعداد کم با تغییر آیین نامه؟ آغاز به کار کند؟ از دیگر کمیسیون یک نفر به آنجا برود یا پس از  ورود نمایندگان منتخب دور دوم، افراد جدید وارد این کمیسیون شوند؟

نظر شما