شناسهٔ خبر: 164734 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحقیق و تفحص از یک منطقه آزاد و پتروشیمی باختر کلید خورد

غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از ارجاع طرح تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند و واگذاری پتروشیمی باختر به جلسه علنی خبر داد.

سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی ۵ طرح تحقیق و تحفص در دستورکار این کمیسیون قرار دارد، اظهار داشت: تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان خصوصی‌سازی،  نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی  و نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهویی شهر گلستان شهرستان بهارستان  از جمله این طرح های تفحص هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی ۲ طرح تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، نحوه و همچنین واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون رسید و برای بررسی بیشتر و دریافت رای نهایی به جلسه علنی ارجاع شد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان  مجلس شورای اسلامی علاوه بر وظیفه قانونگذاری، وظیفه نظارت بر اجرای قانون را نیز به‌ عهده داشته و طبق اصل ۷۶ قانون اساسی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.

بر این‌ اساس تحقیق و تفحص یکی از مواردی است که نمایندگان در صورت  تشخیص می‌توانند، انجام دهند و در حیطه اختیارات آنان محسوب می‌شود.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر یک از امور کشور را لازم بداند تقاضای خود را به‌صورت کتبی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌کند و هیئت ‌رئیسه قوه مقننه نیز  ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصی ذیربط برای رسیدگی ارجاع می‌دهد. کمیسیون مربوطه نیز موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتی را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضی یا متقاضیان قرار دهد.

نظر شما