شناسهٔ خبر: 164732 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اسلام‌ هراسی برنامه غرب برای شکست‌های مکرر برابر جهان اسلام است

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اسلام‌ هراسی برنامه غرب برای شکست‌های مکرر خود برابر جهان اسلام است، گفت: دستگاه دیپلماسی اعلام موضع قاطع داشته باشد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی آقازاده با اشاره به اقدام جسارت‌بار و هتاکانه یکی از نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: این اقدامات، با هدف شکستن حرمت ادیان توحیدی و پیامبران الهی در پی شکست‌های مکرر مستکبرین، در مقابل تفکر مقاومت اسلامی صورت گرفته است.

وی با اشاره اینکه جوامع غربی با هدف اسلام هراسی و جلوگیری از ترویج دین مبین اسلام در دنیای غرب اقدام به چنین رفتارهای مزبورانه‌ای می‌کنند، گفت: این اهانت وقیحانه، بعد از عادی سازی روابط برخی کشورهای شیخ نشین با رژیم منحوس صهیونیستی، نشان از برنامه و نقشه‌های شوم دولت‌های استکباری در راستای اسلام هراسی و اسلام‌زدایی در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و وقیحانه، خاطرنشان کرد: سکوت در این باره جایز نیست و شایسته است تا دستگاه دیپلماسی کشور با موضعی قاطعانه و به‌هنگام، این اقدام موهن را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از نظر برخی از روشنفکران که این اقدام را نشانه آزادی بیان در کشور مدعی آزادی می‌دانند، تصریح کرد: این نوع رفتار نه تنها به معنی آزادی بیان نبوده بلکه از طرف نخبگان جوامع اسلامی و غیر اسلامی محکوم است، لذا شایسته است نهادهای قضائی کشورهای اسلامی، با اقداماتی به‌هنگام در مجامع بین‌المللی، کاری کنند تا چنین اقداماتی متوقف شود.

آقازاده با اشاره به فتوای امام خمینی رحمت الله درباره سلمان رشدی، گفت: این فتوای امام (ره) برای مدتی چنین اقدامات مزبورانه‌ای را متوقف کرده بود اما انگار دوباره این نوع رفتارهای غیر انسانی اوج گرفته که قطعاً با صرف گفت‌وگو از بین نمی‌رود، بنابراین لازم است تا مقامات مسئول با پیگیری مجدانه در مجامع بین‌المللی، جلوی تکرار چنین اقداماتی را بگیرند.

وی با بیان اینکه دیدن چنین رفتارهای مزبورانه‌ای در دنیای به‌ظاهر متمدن امروز، غیرقابل پذیرش است، افزود: حمایت رئیس جمهور فرانسه به بهانه صیانت از آزادی بیان، حمایتی ضدبشری و ضد اخلاقی است، از کشوری که بیش از یک سال درگیر اعتراضات مردمی است چنین حمایتی غیرقابل پذیرش است.

نظر شما