شناسهٔ خبر: 164727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

منادی: مجریان سند ۲۰۳۰ را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم

منادی.jpg رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعدادی از افرادغافل برخی بندهای سند ۲۰۳۰ را اجرایی کرده‌اند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر است تا افرادی که دست به چنین اشتباهی زده‌اند را بیابد و به قوه قضاییه معرفی کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت:  سند تحول آموزشی در کشور موجود است که برای نوشتن و جمع‌آوری این سند زحمات زیادی انجام شده است.


وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از بندهای این سند عملیاتی نشده است چه از لحاظ زمانبندی آن که این مورد نیز مدنظر مقام معظم رهبری هم بود و هم از لحاظ تعیین شاخص‌های پیشرفت.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز باید دغدغه مسئولان این باشد که برخی از بندهای سند ۲۰۳۰ که برای جامعه مضر است اجرایی نشود، اما این را باید گفت که برخی از بندهای سند ۲۰۳۰ بد نیست و نکات بسیار خوبی به همراه دارد.


منادی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیسیون آموزش مجلس این است که وزارت آموزش و پرورش را مکلف کند تا سند تحول بنیادی را در آموزش و پرورش کشور اجرایی کنند.


وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ از برخی مفاد خوبی نیز برخوردار است، بیان داشت: ایران با بندهایی که مخالف شرع و عرف جامعه بوده مخالف است ولی می‌توانیم بندهای خوبی که در این سند موجود است را همراه با اجرا کردن سند تحول آموزش استفاده کنیم.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اجرایی شدن بندهایی از ۲۰۳۰ که مخالف شرع و عرف جامعه در کشور، گفت: تعدادی از افرادی که غافل هستند برخی از بندهای این سند را اجرایی کرده‌اند که مخالف قانون کشور است و باید با این افراد برخورد شود.


منادی در پایان بیان داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر است تا افرادی که دست به چنین اشتباهی زده‌اند را بیابد و به قوه قضاییه معرفی کند تا با آن‌ها با اشد مجازات برخورد شود.

نظر شما