شناسهٔ خبر: 164718 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح مالیات بر خانه‌های خالی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

کمیسیون رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل آنکه نمایندگان ابهاماتی درباره اصلاحات صورت گرفته در طرح مالیات بر خانه‌های خالی دارند، این طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌شود.

به گزارش «نماینده»،در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم (مالیات بر خانه های خالی) جهت بررسی ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

پس از آنکه گزارش کمیسیون اقتصادی جهت تأمین نظر شورای نگهبان درباره طرح مذکور قرائت شد، الیاس نادران طی اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان باید در جریان دقیق تغییرات مصوبات باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مصوبه قبلی را کنار گذاشتید و ما نمی دانیم ایرادات شورای نگهبان به این طرح چه مواردی بوده و چگونه رفع و رجوع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر اگر نماینده ای پیشنهادی دارد، چگونه باید به آن رسیدگی کرد؟ این در حالی است که بر اساس ماده ۱۹۹ آیین نامه داخلی مجلس، حتی اگرپیشنهاد کمیسیون رأی نیاورد، دیگر پیشنهادات نمایندگان باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

نادران یادآور شد: شورای نگهبان به این طرح ۱۶ ایراد گرفته است، این در حالی است که شما صرفا یک مصوبه را قرائت کردید و نمی گویید کدام پیشنهاد ناظر بر رفع ایراد شورای نگهبان بوده و برای ما کاملا کُنگ است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: بنده اشکال شما را از جهت شکلی قبول دارم، چرا که قبلا در جدولی مطرح می شد که فلان مورد ایراد شورای نگهبان است و چه تغییراتی در آن انجام شده که کمیسیون اقتصادی از لحاظ شکلی این مسئله را رعایت نکرده اما از لحاظ محتوایی انجام داده و ۱۶ ایراد شورای نگهبان مرتفع شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی که پیشنهاد کمیسیون رأی نیاورد، قطعا پیشنهادات نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

در ادامه جلسه و به دلیل آنکه اصلاح طرح مذکور برای نمایندگان ابهام داشت، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی زحمت کشیده و اصلاحات را انجام داده اما از لحاظ شکلی مشکلاتی وجود دارد و برداشت بنده این است که نمایندگان به طور دقیق مطلع نیستند کدام بخش اصلاح شده است.

قالیباف بیان کرد: بر این اساس، طرح اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم را به کمیسیون اقتصادی ارجاع می دهیم تا هیچ ابهامی در تصویب این طرح مهم نباشد.

نظر شما