شناسهٔ خبر: 164713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قالیباف: جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس درباره بازار، مسکن، ارز و بورس غیرعلنی است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جلسه هفته آینده مجلس که درباره بررسی مسائل بازار،‌مسکن، ارز و بورس است به صورت غیرعلنی و با حضور دولتمردان برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) اظهار داشت: طرح مالیات از خانه‌های خالی در مجلس مصوب شده و شورای نگهبان به آن ایراد گرفت که انشالله این ایراد رفع شده و این قانون می‌تواند موجب افزایش عرضه خانه و کاهش قیمت آن شود.

وی در همین راستا افزود:‌در همین فاصله که این موضوع در مجلس شورای نگهبان بررسی می‌شد شاهد آن هستیم که دولت بازار را رها کرده و بنا بر آمار مرکز آمار متاسفانه ماهیانه 7 درصد به قیمت مسکن افزوده شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت طبق اصول 31 و32 قانون اساسی وظایفی را در قبال تامین مسکن مردم دارند لذا دولت باید توضیح دهد برای اجرایی شدن اصل 31 قانون اساسی چه کرده است؟ دولتمردانی که مرتب می‌گویند دولت موظف به اجرای قانون اساسی نه دیگران باید در این باره توضیح دهند.

سلیمی گفت: دولت باید توضیح دهد که در باره قیمت خودرو چه کرده است در حالی است که رئیس‌جمهور به سرپرست وزارت صمت دستور می‌دهد این در حالی است که وزیر صمت نداریم؛ آیا ساختمان وزارت صمت بنای مقابله با قیمت سرسام‌آور خودرو را دارد؟

نماینده محلات در مجلس گفت:‌ خودروسازان متاسفانه به اعتماد مردم هجوم برده و باید اطرافیان وی موضوع را به رئیس جمهور اعلام کنند و تذکر دهند.

سلیمی گفت: قیمت خودرو به صورت سرسام‌آوری بالا رفته است و مشخص نیست دولت در این باره چه می‌کند.

محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی گفت:‌ این خطار وارد است؛ ما هفته آینده این بحث را در روز یکشنبه در دستور کار خود داریم و حتما دولت باید درباره بازار، مسکن، ارز و بورس در این باره به مجلس توضیح دهد و این نشست غیرعلنی است که دولتمردان در آن حضور پیدا خواهند کرد.

نظر شما