شناسهٔ خبر: 164700 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیگیر تمدید اجرای طرح تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی هستیم

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با موافقت رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد مجوزهای لازم از مراجع قانونی و ذیربط درباره تمدید اجرای طرح تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی پس از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، گفت: آخرین وضعیت اجرای طرح تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی بررسی شد.

وی یادآور شد: این طرح سال گذشته تصویب شده بود اما به دلیل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصحلت نظام ارجاع شده بود و در نهایت مجمع تشخیص مصحلت نظام هم نظر مجلس شورای اسلامی را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ گزارشات میدانی ما حاکی از آن است که به دلایل مختلف این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌های خدمات بانکی به دلیل شیوع کرونا، در چند ماهه ابتدایی سال جاری امکان استفاده همه افرادی که مشمول این قانون بودند، وجود نداشت و آنها نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با موافقت رئیس کل بانک مرکزی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد یک کار مشترک انجام شود و مجوزهای لازم از مراجع قانونی و ذیربط درباره تمدید اجرای طرح تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید اجرای طرح تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی به حل مشکلات تولیدکنندگان کمک می‌کند و باعث می شود که دغدغه‌های فعالان اقتصادی کمتر شود که امیدواریم خروجی این کار منجر به گره‌گشایی از نظام اقتصادی کشور شود.

نظر شما