شناسهٔ خبر: 164695 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۳ طرح مجلس برای مدیریت بازار خودرو

خودروسازی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت بازار خودرو را رها کرده است، گفت: نمایندگان برای حل مشکل بازار خودرو در بلند مدت ۳ طرح آماده کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»،مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند افزایشی قیمت خودرو در چند روز اخیر، گفت: قیمت‌ها در سایه عدم نظارت مناسب در چند روز گذشته روند افزایشی داشته و دولت نیز این بازار را رها کرده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار خودرو ۳ طرح آماده کرده‌اند، ادامه داد: البته این طرح‌ها برای بلند مدت و حل مشکل ریشه‌ای این بازار است که در سال‌های گذشته دارای مشکلات فراوان شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس با تاکید براینکه باید در شرایط فعلی برنامه‌های کوتاه مدت برای ثبات بازار خودرو وجود داشته باشد، عنوان کرد: یکی از مواردی که باید دولت ورود جدی به آن داشته باشد بحث دلال‌بازی در این بازار است، دست این افراد باید از این بازار کوتاه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه در شرایطی که بازار خودرو دچار تلاطم جدی شده است وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز با سرپرست اداره می‌شود، اضافه کرد: با این حال در کمیسیون از سرپرست وزارت صمت دعوت خواهد شد تا با حضور در کمیسیون توضیحاتی درباره علت افزایش قیمت‌ها ارائه کند.

طاهری با تاکید براینکه مجلس قطعا تذکرات جدی به دولت و وزارت صمت درباره قیمت خودرو خواهد داد، اظهار داشت: قطعا مجلس به موضوع قیمت خودرو ورود خواهد کرد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای حل این مشکل ارائه خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما