شناسهٔ خبر: 164693 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تقویت مشارکت در انتخابات با نظارت قوی

ره پیک قائم مقام شورای نگهبان تصریح کرد:‌ نظارت قوی و مقتدرانه، اعتماد به انتخابات و نتایج و آثار آن را افزایش می‌دهد و زمینه‌های مشارکت را تقویت می‌کند.

«نماینده»/سیامک ره پیک قائم مقام شورای نگهبان:اهمیت برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. تداوم مردم‌سالاری اسلامی، بازتولید قدرت، توسعه مشارکت‌ و ده‌ها خیر و برکت دیگر از آثار انتخابات در کشور می‌باشند. نظارت بر انتخابات و نقش بی‌بدیل شورای نگهبان در آن، موضوعی اساسی است که تحقق خیرات و برکات مذکور قطعاً به آن وابسته است.

نظارت قوی و مقتدرانه، اعتماد به انتخابات و نتایج و آثار آن را افزایش می‌دهد و زمینه‌های مشارکت را تقویت می‌کند. بخش مهمی از نظارت شورای نگهبان از طریق هیأت‌های نظارت و شبکه بزرگ و امین نظار اعمال می‌گردد و این مهم بدون وجود و حضور انسان‌های مؤمن، باانگیزه، امین و کارآمد قابل تصور نیست. لازم است در این مجال، ضمن تشکر از تمام همکاری‌های اعضای محترم هیأت‌ها و تک تک ناظران عزیز به همه آنها توصیه نمایم همانند گذشته با آمادگی علمی و عملی و رعایت قانون، انصاف و اخلاق اسلامی خود را برای خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران مهیا سازند.

از خداوند متعال توفیق و سلامتی همگان را مسألت می‌نمایم.

نظر شما