شناسهٔ خبر: 164692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دلالان مذاکره حرف از توافق ایران و آمریکا می زنند

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که دولت سوئیس به وظایف خود در خصوص اجرای کانال اینستکس عمل نکرده است.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی ، با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه سوئیس به ایران و دیدار و ملاقات با مقامات کشور، گفت: کشور سوئیس عملا نتوانسته است در جریان راه اندازی کانال مالی اینستکس وظفه خود را اجرایی کند، این کشور به نحوی در زمینه کانال مالی عمل کرد که باعث دلخوری مردم شد. کانال اینستکس به عنوان نفت در برابر غذا معرفی شد که توهین به مردم ایران تلقی شد.

وی با بیان اینکه مردم ایران این رفتار غیرمسئولانه سوئیس را فراموش نمی کنند، تاکید کرد: دولت سوئیس باید رفتار خود را اصلاح و مسئولیت کاری را که تقبل می کند را بپذیرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور سوئیس حافظ منابع آمریکا نیز محسوب می شود، بیان کرد: سوئیس در این زمینه نیز عملکرد قابل قبولی نداشته است، این کشور در برابر جنایات و تحریم های ظالمانه‌ای که آمریکا علیه ایران رقم زده است هیچ کار مثبتی انجام نداده، در حالی که انتظار می رود در این مسیر اقداماتی بر اساس وظایف خود انجام دهد.

این نماینده مجلس در خصوص تلاش سوئیس برای ایجاد توافق یا تفاهم بین ایران و آمریکا گفت: موضع انفعالی وزارت خارجه و دولت در زمینه عدم انجام مذاکره یا توافق با آمریکا باعث شده است برخی عناصر واسطه و دلال مذاکرات، حرف از انجام توافقی در آستانه یا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بزنند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: ترامپ به لابی گران و دلالان مذاکره گفته اگر قرار به مذاکره باشد باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری انجام شود، در واقع او به دنبال این است که حیثیت و آبروی از دست رفته خود را با بیان انعطاف ایران در مقابل آنها جبران کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت، گفت: خط قرمزها کشور در خصوص منافع ایران در وزارت خارجه و دولت رعایت نمی شود، صحبت های ترامپ برای انجام توافق یا مذاکر با ایران نشان دهنده نوعی هماهنگی بین برخی عناصر نفوذی است، آمریکا می خواهد با بیان انجام مذاکره با ایران در خصوص انتخابات خود سوء استفاده کند.

نظر شما