شناسهٔ خبر: 164672 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نهضتی‌های بازمانده از آزمون را دریابید

نهضت سواد آموزی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطع همکاری با نیروهای بازمانده از آزمون نهضتی‌ها شوک بزرگ بر کالبد نیمه جان آنان نیروهای نهضتی بود، گفت: این قطع همکاری در حالی رخ داده که خلاف وعده‌های داده شده در کمیسیون آموزش مجلس بود.

به گزارش «نماینده» امان قلیچ شادمهر  با انتقاد از قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای نهضتی که در آزمون ۲۰ تیرماه ۹۹ پذیرفته نشده‌اند، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در کمیسیون آموزش وعده دادند که با این نیروها قطع همکاری صورت نگیرد و حداقل به صورت حق التدریس با این نیروها ادامه همکاری دهد.

نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری آزمون داخلی برای آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و عدم برگزاری این آزمون برای نیروهای حق‌التدریسی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی تبعیض و بی‌عدالتی آشکار به شمار می‌رود و به همین دلیل نباید با افرادی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، قطع همکاری شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۵ هزار داوطلب در آزمون داخلی برای آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شرکت کردند که در این میان حدود ۴ هزار نفر در آزمون پذیرفته نشده‌اند. شادمهر یادآور شد: برخی از این معلمان نهضتی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، بالغ بر ۱۸ سال سابقه تدریس داشته‌اند و عدم پذیرش و جذب آن‌ها منجر به وارد شدن خسارت به این افراد و خانواده آن‌ها می‌شود.

نماینده ناظر در شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت عالی در آموزش و پرورش یادآور شد: حتی اعضای کمیسیون آموزش مجلس انتظار دارند که این افراد بتوانند پس از جذب ۴ گروه فعلی نهضت سوادآموزی، حق التدریس ها، خرید خدمتی ها و مربیان پیش دبستانی، مجددا در آزمون شرکت کرده و پس از گذراندن دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شوند

نظر شما