شناسهٔ خبر: 164671 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیل کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان در استانداری‌ها

سردار کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح از تشکیل کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در استانداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از تشکیل کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در تمام استانداری‌ها خبر داد.

سردار کمالی اظهار داشت: با ابلاغ ساختار و شرح وظایف کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه، از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای منطقه‌ای وزارت کشور، این کارگروه رسماً کار خود را در استانداری‌های کشور آغاز کرد.  

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به عنوان رئیس این کارگروه و معاون آموزش یکی از سازمان‌های نظامی در استان نیز به عنوان دبیر بوده و دبیرخانه نیز در یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح استان اعم از سپاه، ناجا، ارتش یا وزارت دفاع مستقر خواهد شد.  

سردار کمالی بیان داشت: اعضای این کارگروه نیز فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح استان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، مدیران کل صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، ارتباطات و فناوری، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش فنی و حرفه‌ای و ارتباطات و فناوری خواهند بود؛ این کارگروه مسئول پیگیری تحقق تفاهم‌ننامه ستادکل با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی وظایف این کارگروه را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- تطبیق و بررسی مستمر تعهدات  آموزشی سازمان‌های نیروهای مسلح با ظرفیت آموزشی دستگاه‌های اجرایی استان.  

۲- تطبیق و بررسی مستمر ظرفیت آموزشی داستگاه‌های اجرایی با نیازها و اولویت‌های شغلی کارکنان وظیفه.  

۳- رصد مستمر آموزش‌های منجر به اشتغال و بهینه‌سازی آموزش‌ها با توجه به اولویت‌های شغلی استان.  

۴- شناسایی و رفع موانع اجرای طرح جامع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در استان.  

۵- تسهیل‌گری و کمک به اشتغال مهارت دیدگان پس از خدمت در استان.  

۶- رصد شغلی و اشتغال مستمر پس از دوران فراغت از خدمت در استان.  

۷- ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های نیروهای مسلح و ارائه گزارش ماهانه به کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری.  

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: براساس این ابلاغیه، استاندارها مسؤول اجرای تفاهم‌نامه‌های ستادکل با کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور خواهند بود.

نظر شما