شناسهٔ خبر: 164666 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظر ۸ نماینده مجلس درباره نقش آفرینی رسانه ملی در محرم

محرم.jpg برخی از نمایندگان و رؤسای کمیسیو ن‌های مجلس شورای اسلامی از نقش رسانه ملی در انعکاس صحنه های نوین عزاداری و ایجاد شور و شعور حسینی تقدیر کردند.

به گزارش «نماینده» برخی از نمایندگان و رؤسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی از نقش رسانه ملی در انعکاس صحنه های نوین عزاداری و ایجاد شور و شعور حسینی تقدیر کردند.  

شهریاری: اقدام ارزنده صداوسیما در ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم

 حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به عملکرد صداوسیما در نحوه پوشش عزاداری دهه محرم گفت: صداوسیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلاء اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد.

وی افزود: صداوسیما علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم در سرتاسر کشور در راستای هم‌افزایی و همراه کردن مردم و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام ماه محرم اقدامات ارزنده های انجام داد که جا دارد از رئیس صداوسیما و دست اندرکاران کلیه شبکه ای سراسری و استانی قدردانی شود.

نوباوه: حس و حال محرم توسط رسانه ملی به مخاطبان انتقال داده شد

 بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه محرم امسال متأثر از شرایط کرونایی و نیاز روحی مردم برای برگزاری مراسم عزای سیدالشهداء می بایست تمهیدات خاصی در نظر گرفته می شد گفت: مهمترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین سهم را در تأمین این نیاز برعهده داشت.

نوباوه نماینده مردم تهران با بیان اینکه مردم متوجه بودند که شرایط محرم امسال عادی نیست افزود: الحمدلله حس و حال محرم توسط رسانه ملی تا حد زیادی حفظ و انتقال داده شد و جای تقدیر دارد که سازمان صداوسیما در این زمینه اهتمام خوبی داشت.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما ابراز امیدواری کرد این نوع برنامه ریزی ها در صداوسیما ادامه پیدا کند و تاکید کرد: این نوع تجربیات رسانه ملی چه در زمینه محرم و چه در زمینه آموزش از راه دور و ... ضرورتی است که در آینده، نیاز بیشتری به آن پیدا می کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه به علت کرونا از فضای واقعی به سمت استفاده بهینه از فضای مجازی و رسانه ای سوق داده می شود خواهان توجه بیشتر صداوسیما به این مقوله شد و گفت: ضرورت فرهنگ سازی رسانه ملی جهت بهره مندی مردم از فضای مجازی به خوبی احساس می شود.  

پژمانفر: رسانه ملی محدودیت عزاداری امسال را به صحنه های نوینی تبدیل کرد

 حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برگزاری عزاداری امام حسین (ع) یک سنت چندین قرنی است گفت: دلبستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی هیئت های عزاداری سال به سال افزایش می یابد و از شور ویژه ای برخوردار است اما باتوجه به اینکه امسال به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت هایی مواجه بودیم رسانه ملی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با اجرای تمام دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، برنامه ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیت ها فرصت های بی نظیر و صحنه های نوینی خلق کرد که قابل تقدیر است.

فرهنگی: حسینیه تلویزیونی ایران؛ ابداع زیبای رسانه ملی در دهه محرم

 محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به عملکرد رسانه ملی درایام محرم گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالت های رسانه ملی بود که به خوبی از عهده آن برآمد و پوشش عزاداری محرم در اقصی نقاط کشور به نحو احسن انجام شد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری بسیاری از مراسم مذهبی دچارتغییراتی شد که رسانه هم به تبعیت از آن پوشش رسانه ای خود را تغییر داد و حسینیه تلویزیونی ایران یکی از این تغییرات و از ابداعات زیبای صداوسیما بود که همه سلائق عزاداران حسینی را پوشش داد و مورد اقبال افکار عمومی قرار گرفت.

نصیرایی: نقش آفرینی صداوسیما در محرم امسال جزو توفیقات رسانه ملی است

 حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پوشش عزاداری سرور و سالار شهیدان در فقدان اجتماعات حسینی در صداوسیما گفت:  در شرایط کرونایی ضرورت حضور رسانه ملی در ایام محرم بیش از گذشته احساس می شد که خوشبختانه صداوسیما در این عرصه توانست برنامه های متنوع و ارزشمندی را در این ایام تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه پوشش آیین های عزاداری سیدالشهدا و برنامه های معارفی شبکه های مختلف در تلویزیون بسیار خوب بود افزود: در روز تاسوعا و عاشورا توجه ویژه ای به مناطق مختلف کشور از سوی رسانه ملی شده بود که جای تقدیر فراوان دارد.

نماینده فردوس، طبس، سرایان در مجلس با بیان اینکه مردم امسال از پای تلویزیون آیین ها، سخنرانی ها و مرثیه سرایی های محرم را دنبال می کردند تصریح کرد: من معتقدم نقش آفرینی صداوسیما در این ایام با توجه به خلاء های ناشی از کرونا جزو توفیقات رسانه ملی بود.

حاجی دلیگانی: حسینیه تلویزیونی ایران تعامل خوبی با مخاطبان برقرار کرد 

 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تنوع ویژه برنامه های دهه اول محرم رسانه ملی بسیار زیاد بود گفت: صداو سیما خیلی خوب توانست مراسم عزاداری محرم را پوشش دهد و با رویکرد جدید حسینیه تلویزیونی ایران و همه ایران حسینیه است تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کرد.  

وی با تشکر از تمامی شبکه های صداوسیما افزود: در برنامه های تلویزیونی می دیدم مجریان خوبی با عشق و علاقه برنامه ها را از جای جای میهن اسلامی پوشش  میدادند و در حقیقت اگر بعضی از افراد بخاطر وضعیت کرونایی نتوانستند در مراسم عزاداری به صورت فیزیکی شرکت کنند ولی از طریق صدا و سیما خیلی خوب توانستند که فیض ببرند و خود من در روز تاسوعا و عاشورا بیشترین بهره معنوی را از صدا و سیما بردم.

ساداتی نژاد: صداوسیما با انعکاس صحنه های بدیع عزاداری هرخانه را تبدیل به یک حسینیه کرد

 سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به برنامه های دهه اول محرم رسانه ملی گفت: رسانه ملی به خوبی جهت برپایی عزای حسینی نقش آفرینی کرد و از یک طرف در نبود اجتماعات حسینی به ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورا پرداخت و از طرف دیگر با ترغیب و تاکید بر رعایت دستورالعملها و شیوه نامه های بهداشتی وظیفه رسانه ای خود را به نحو احسن انجام داد.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: رسانه ملی علاوه بر رسالت همیشگی خود، ضمن اقناع افکار عمومی و ایجاد شور و شعور حسینی توانست با انعکاس صحنه‌های بدیع از عزاداری‌های نوین و سخنرانی‌ها هر خانه‌ را به یک حسینیه تبدیل کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از توفیقات صداوسیما گفت: عملکرد رسانه ملی در برپایی شور حسینی قابل تحسین بود و جادارد از رئیس صدا و سیما، سیاستگزاران و مجموعه های دست اندرکار برگزاری این مراسم قدردانی شود.

طهماسبی: رضایت مردم از عملکرد صداوسیما در برپایی عزاداری محرم 

 فرهاد طهماسبی نماینده استهبان و نی ریز در خصوص عملکرد صداوسیما در ایام محرم گفت: نحوه پوشش مراسم عزاداری محرم در رسانه ملی بسیار خوب بود و این رسانه توانست رضایت عمومی را برقرار کند.

وی افزود: عملکرد صداوسیما در خصوص پوشش و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره ویروس کرونا قابل ستایش است و جای تقدیر و تشکر دارد.

نظر شما