شناسهٔ خبر: 164636 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به ارائه لایحه نظام باشگاه‌داری به مجلس

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به ضرورت ارائه لایحه نظام باشگاه‌داری به مجلس توسط دولت، گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی موافق است که وزارت ورزش مقدمات این واگذاری را فراهم کند.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را خواسته هواداران و جامعه ورزشی دانست و گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی موافق بوده که وزارت ورزش و امور جوانان مقدمات این واگذاری را فراهم کند.  در این مسیر ابتدا باید کشف قیمت دو باشگاه در بلوک بندی کوچک و سپس تعهدات و بدهی‌های آنها مشخص و کاملاً شفاف شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم، افزود: برای خصوص سازی استقلال و پرسپولیس باید سهم باشگاه ها در انجام تعهداتشان و وظایف دستگاه های حاکمتی و متولی حمایت از ورزش و فوتبال و سقف کمک آنها باید کاملاً شفاف شود به عبارت دیگر تا زمانی که لایحه نظام باشگاه‌داری به تصویب نرسیده و حدود وظایف و اختیارات مدیر عامل‌ باشگاه‌ها، مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی یا مباحث تبلیغاتی،  چگونگی انعقاد قرار داد با مربیان خارجی در اساسنامه و  اطلاعات مالی آنها به صورت شفاف مشخص نشود،  واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی و یا عرضه سهام آنها در بورس خطا بوده و هزینه‌های بسیار سنگینی را به همراه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: هواداران زمان واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی باید خیالشان از ثبات و تحول مدیریتی که خواسته اصلی آنها است، راحت باشد.  از این رو معتقدم عرضه در بورس و یا خصوصی سازی باشگاه‌ها بدون توجه به این نکات موجب ناراحتی و سرخوردگی هواداران و جامعه ورزشی می‌شود چرا که آنها پس از واگذاری انتظار توسعه باشگاه‌هایشان را دارند نه اینکه به دلیل سهل انگاری باعث سقوط این دو تیم ورزشی شویم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم، تصریح کرد: دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا باید لایحه نظام باشگاه‌داری به همراه اطلاعات مالی و املاک این دو باشگاه را به صورت شفاف مشخص و به مجلس ارائه کند. یقیقنا اگر در این مدت باقی مانده تا پایان دولت این مهم محقق شود، مجلس نیز از آن استقبال می‌کند. اما اگر این اتفاقات نیافتد مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی که دغدغه هواداران را دارند، اجازه واگذاری نسنجیده را نمی‌دهد. /

نظر شما