شناسهٔ خبر: 164635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آموزش و پرورش به توافق صورت گرفته در کمیسیون پایبند نبود

حق وردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تغییر به یکباره تصمیم آموزش و پرورش در نحوه بازگشایی مدارس، گفت: دولت و آموزش و پرورش به توافق صورت گرفته در کمیسیون آموزش پایبند نبودند.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: شروع سال تحصیلی جدید متأثر از شیوع ویروس کرونا بود و همانطور که نیم دوم سال تحصیلی گذشته، آموزش در کشور آسیب دید، امسال نیز دغدغه‌های جدی در رابطه با نحوه آموزش در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی وجود دارد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، دانش آموزان و فرهنگیان را سرمایه‌های کشور خواند و ادامه داد: شروع سال تحصیلی با برخی بی تدبیری‌ها همراه بود که در تضاد با توافقاتی بود که در مجلس و کمیسیون آموزش صورت گرفت.

وی افزود: در نشست با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این توافق دست یافتیم که با نظر ستاد ملی کرونا، مدارس به سه شکل حضوری در مناطق سفید، نیمه حضوری در مناطق زرد و غیرحضوری در مناطق قرمز فعالیت داشته باشند.

حق وردی تصریح کرد: در نشست‌های تخصصی کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش توافق شد که اساس آموزش در  سال تحصیلی جدید، بر مبنای آموزش غیرحضوری باشد اما آنچه که طی چند روز اخیر در دولت دیده شد، اساس را بر مبنای آموزش حضوری گذاشتند که باید مبنای این تغییر تصمیم‌گیری در دولت مشخص شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش حضوری دغدغه‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است که تمام این دغدغه‌ها در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما