شناسهٔ خبر: 164630 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیران شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد جسارت ندارند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری پایتخت در جذب بودجه غیرنقد موفق نبوده است،‌گفت: در تلاشیم که با استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداری‌های مناطق را جهت استفاده از بودجه غیرنقد افزایش دهیم.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر با برخی از مدیران شهری اظهار داشت: هفته تهران از ۱۵ مهر شروع می‌شود و در جلسه امروز بحث برنامه‌ریزی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ و فعالیت‌ها در راستای تعویض قرن توسط مدیران شهرداری مطرح شد.

وی افزود: مدیران شهرداری و برخی از اعضاء مباحثی را در مورد برندینگ سال ۱۴۰۰ معرفی کردند و نظرات مختلف در این راستا طرح شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صحن امروز شورای شهر نیز مباحث مختلفی مدنظر قرار گرفت و انتخابات اعضای کمیسیون‌ها نیز انجام شد که اعضای کمیسیون‌ها مشابه سال قبل انتخاب شدند.

هاشمی بیان داشت: چندین دستور جلسه نیز امروز مطرح شد و شرایط انتخابات ذی‌حسابان نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت همچنین یک‌فوریت شفاف‌سازی یارانه‌های شهرداری جهت پرداخت به اقشار آسیب‌پذیر مورد تصویب اکثر اعضای شورای شهر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در صحن امروز شورا گزارشی درباره وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری توسط خزانه‌دار مطرح شد و برخی از اعضاء سوال‌هایی داشتند مبنی بر اینکه چرا شهرداری در جذب بودجه غیرنقد موفق نیست. حتی از هیأت رئیسه خواستند جلسه ویژه‌ای در این زمینه برگزار کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: طی سه سال گذشته شهرداری در جذب بودجه غیرنقد محافظه‌کاری‌های زیادی داشته و به نوعی جسارت در این راستا نیست دست شهرداران مناطق هم در این زمینه بسته شده و باید مسیرهای طولانی طی شود و فقط از طریق روش مزایده فروش املاک صورت گیرد.

هاشمی گفت:‌استفاده از روش مزایده هر چند سبب پیشگیری از سوء تفاهم‌ها می‌شود ولی از طرفی روند کار را طولانی می‌کند بنابر این ما باید دخالت کنیم تا با استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداری‌های مناطق را افزایش دهیم.

وی گفت:‌در گذشته اگر پیمانکاری طلبکار از شهرداری بود کارشناسی ملک انجام می‌گرفت و طلبکار به ازای طلبش تهاتر انجام می‌داد و  مسیر مزایده نبود ولی اکنون شهرداری اعلام کرده هیچ ملکی بدون مزایده نمی‌تواند به صورت قانونی واگذار شود و حتی طلبکاران هم باید در مزایده شرکت کنند.

نظر شما