شناسهٔ خبر: 164608 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت میدانی مجلس کارساز در رفع موانع تولید و قوانین مزاحم

غلامرضا منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت میدانی مجلس اعتماد عمومی را تقویت می‌کند تاکید کرد، در رفع موانع تولید، خلاء‌های قانونی و قوانین مزاحم هم بسیار موثر است.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا منتظری نظارت را در کنار قانون گذاری جزو وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: رئیس و نمایندگان مجلس هر اندازه در حوزه نظارت میدانی وقت بگذارند از وقوع بسیاری از کاستی ها، عقب ماندگی‌ها و خطاهای احتمالی پیشگیری می‌شود.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت جلوه‌های مختلفی دارد و نمایندگان در برخی موارد عملکرد وزرا، رئیس جمهور و استاندار و همچنین پایبندی مسئولان به قوانین تصویب و وضع شده را ارزیابی و بررسی می‌کنند و یکی از نظارت‌ها هم نظارت میدانی است که اعتماد عمومی را تقویت می‌کند و امید را در آحاد مردم افزایش می‌دهد.
وی گفت: ارتباط مردمی و نظارت میدانی محاسن زیادی دارد، ضمن اینکه مردمی بودن مجلس را نشان می‌دهد، چهره به چهره و بدون هیچ واسطه‌ای دغدغه‌ها و چالش‌های یک سازمان، جامعه، شهر و استان در معرض دیدگاه متولیان به تصویر کشیده می‌شود و به همان نسبت چتر حمایتی مجلس بیشتر باز خواهد شد.
آقای منتظری افزود: نظارت‌های میدانی باعث می‌شود اگر منطقه‌ای نیاز به اعتبار بیشتر داشته باشد در بودجه لحاظ شود و اگر نیاز به رفع موانع تولید، خلاء‌های قانونی و قوانین مزاحم باشد در دستور کار قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بازدید و نظارت میدانی با شنیدن بسیار متفاوت است و پیوند عاطفی میان نظام و مردم را تقویت می‌کند، البته بهتر است نظارت‌ها از سوی مجلس تداوم داشته باشد و طی نشست‌هایی که با رئیس مجلس داشتیم بنا شد به همراه مجمع نمایندگان به تمامی استان‌ها سفر کنند.

نظر شما