شناسهٔ خبر: 164598 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شاخ آمریکا با تشکیل باشگاه تحریمی‌ها شکسته می‌شود

میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اولین تأثیر تشکیل باشگاه تحریمی‌ها آن است که شاخ قلدری‌های آمریکا در دنیا شکسته و تحریم‌ها کم اثر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، درباره تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس، اظهار داشت: جمعی از نمایندگان به دنبال تشکیل این کمیسیون هستند که می‌تواند یکی از اقدامات قابل توجه مجلس باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ارتباط خود را با کشورهایی که مانند ایران تحریم شده‌اند تقویت کنیم، گفت: آمریکا اگر با کشوری رابطه خوبی نداشته باشد، آن کشور را تحریم می‌کند و در صورتی که کمیسیون اقدام مشترک و یا باشگاه تحریمی‌ها در مجلس شکل بگیرد، می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را اتخاذ کرد تا ارتباطات بین کشورهای تحریمی افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اولین تأثیر تشکیل باشگاه تحریمی‌ها آن است که شاخ قلدری‌های آمریکا در دنیا شکسته می‌شود، تصریح کرد: سوال ما این است که چرا یک کشور باید بتواند سایر کشورها را تحریم کند؟ پس ما باید راهکارهایی را بیندیشیم تا آمریکا تحریم کشورها را کنار بگذارد و تشکیل این کمیسیون در این راستا است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای تحریمی می‌توانند روابط اقتصادی با یکدیگر را ارتقا دهند و دلار را از مبادلاتشان حذف کنند، گفت: در صورتی که کشورهای تحریمی در مبادلات خود دلار را حذف کنند و ارز فیمابین خودشان را فعال کنند، تا حد زیادی می‌توان تحریم‌ها را کم اثر کرد.

نظر شما