شناسهٔ خبر: 164586 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

جزئیات طرح مجلس درباره پیام‌رسانی‌های اجتماعی/ انسداد یا ساماندهی؟

کوچکی نژاد عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به طرح «ساماندهی پیام‌ رسانی‌های اجتماعی» گفت: برخی افراد که طالب ولنگاری هستند این طور وانمود کرده‌اند که نمایندگان می‌کوشند انسدادی در فضای مجازی ایجاد کنند، در صورتی که این طرح، ساماندهی فضای مجازی است.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به طرح ساماندهی پیام‌رسانی‌های اجتماعی در مجلس گفت: ۴۰ نماینده تاکنون این طرح را امضا کردند.


وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در رابطه با این طرح، گفت: پس از تهیه این طرح برخی افراد که طالب ولنگاری هستند این طور وانمود کرده‌اند که نمایندگان می‌کوشند انسدادی در فضای مجازی ایجاد کنند، در صورتی که این طرح طرح ساماندهی فضای مجازی است.


این نماینده مجلس با بیان اینکه در این طرح یک هیئت نظارت در نظر گفته شده است، اظهار داشت: پیرو این طرح تأکید شده که پیام‌رسانی‌های خارجی حداقل باید یک دفتر در کشور داشته و از لحاظ حقوقی پاسخگوی برخی مسائل باشند.


وی تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود تا نظم و انضباط خاصی به پیام‌رسان‌های داخلی و بیرونی داده شود، با این حال همه کشورهای دنیا با پیام‌رسان‌های خارجی خود به شکلی برخورد و آن‌ها را ساماندهی می‌کنند که ما هم باید در این زمینه اقدامات خود را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی مورد نیاز کشور است، بیان داشت: نیاز است ما در بخش پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی قوانین محکمی داشته باشیم، اما متأسفانه برخی سعی دارند در این زمینه اختلال ایجاد کنند.


کوچکی‌نژاد گفت: برخی به دنبال این هستند که کشور در زمینه پیام‌رسان‌های داخلی به سایر کشورهای بیگانه وابسته شود.

نظر شما