شناسهٔ خبر: 164583 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح تفحص از سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد+ جزئیات طرح

غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کلیدخوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

وی افزود: نمایندگان زیادی طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را امضا کرده‌اند و در زمان حاضر این طرح تقدیم هیئت رئیسه شده است و در نوبت دستورکار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه عملکرد مالی سازمان تأمین اجتماعی باید شفاف شود، تصریح کرد: عملکرد مالی این سازمان به‌ویژه در حوزه شستا با وجود ۱۸۷ شرکت بزرگ و ۹ هلدینگ و در نتیجه گردش مالی بسیار بالا شفاف نیست که ما در این طرح خواستار شفافیت در این زمینه هستیم.

نظری با تأکید به اینکه "ما به‌دنبال شفافیت در سازمان تأمین اجتماعی و شستا هستیم"، گفت: این شرکت‌ها باید دائماً به مردم درباره سود و زیان زیرمجموعه‌های خود و عدم تقویت آنها گزارش دهند.

وی با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در ۷ محور تهیه شده است، اضافه کرد: ضعف عملکرد و نحوه انتصابات در شستا، بیمه کارگران ساختمانی، بیمه فرشبافان و قالیبافان و بیمه بیکاران، عدم رعایت عدالت در سرمایه‌گذاری‌ها، عدم رعایت عدالت اجتماعی در حوزه درمان، پرداختی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، انتصابات در این سازمان و همچنین حقوق‌های نجومی برخی از مدیران در این سازمان از جمله محورهای تفحص از سازمان تأمین اجتماعی است.

نظر شما