شناسهٔ خبر: 164580 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

می توانیم از طریق ظرفیت نظارتی مجلس عذر مدیران ضعیف را بخواهیم

مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از مدیران قوی حمایت می کند ولی مدیرانی که ضعیف هستند می توانیم از طریق ظرفیت های نظارتی مجلس، عذر آنها را بخواهیم.

به گزارش «نماینده» جلیل مختار ضمن اشاره به سفر چهار روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان، اظهار کرد: جلسه‌ای به منظور جمع‌بندی نهایی بازدید چهار روزه رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که موارد به صورت کلی در خصوص موضوعات مختلف مثل آب و فاضلاب، بخش فرسوده، معابر شهری، آب شرب و کشاورزی و در خصوص بعضی از موضوعات خاص هر شهر صحبت شد.

وی افزود: نمایندگان هم نظرات و پیشنهادات خود را به وی ارائه دادند و امیدوارم که این بازدیدها و جمع‌بندی‌ها منشأ خیر برای مردم استان خوزستان باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ملموس بودن نتایج این سفر گفت: برخی از این موارد نیاز به ظرفیت‌سازی قانونی و نکات قانونگذاری دارد که باید برخی از موضوعات و مشکلات با این ظرفیت‌سازی‌ها حل شوند.

مختار بیان کرد: ظرفیت دیگری را هم می‌توانیم در بافت فرسوده کشور و تکمیل برخی پروژه‌ها و بند واو تبصره پنج، اشاره کنیم که می‌تواند با ارائه تسهیلات بانکی که به صورت وضعیت و مطالبات بانکی هستند در بخش دادن تسهیلات بانکی و پرداخت از طریق تعهد دولت و یا اینکه تسویه‌حساب‌های خود صورت وضعیت از طریق تضمین دولت برای پرداخت باشد.

وی ادامه داد: از این ظرفیت‌های قانونی باید استفاده کرد؛ یعنی هم مجلس و قانون‌گذار، دولت و بانک‌ها جمع‌بندی کنند که بتوانند روی برخی از آنها متمرکز شوند تا مدیریت کرده و عملیاتی شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بخش مدیریت به هر حال هر مدیری که در حد کارساز بودن است و مسائل اجرایی را توانسته‌اند هم انجام دهند و کار کنند و ما نیز می‌توانیم با پتانسیل‌های بومی به آنها مدیریت دهیم ولی کسانی که ضعیف هستند با نظارت اجرایی مجلس شورای اسلامی می‌توانیم عذر این‌گونه مدیران را بخواهیم.

مختار در پایان گفت: موضوع ایجاد سامانه شفافیت مشکلات و معضلات پروژه‌ها و شفافیت سازی برای مردم هم پیش آمد.

نظر شما