شناسهٔ خبر: 164566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس برای ارتقاء جایگاه تعاونی ها برنامه محوری دارد

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار بهره گیری بهینه از ظرفیت تعاونی های کشور در حل مشکلات اقتصادی شد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزحایی نماینده بابل در مجلس، با بیان  اینکه  هم اکنون بیش از ۹۳ هزار تعاونی در بخش های گوناگون اقتصادی کشور فعالیت دارند، گفت:ظرفیت بالای تولید تعاونیها می تواند مشکلات عمده عرصه اقتصادی را حل کند.

وی از تعاونگران بعنوان حلقه اتصال بخش فرهنگ و اقتصاد یاد کردو افزود: با گسترش فرهنگ تعاون در کشور می توان نهضت بزرگ تولیدواشتعال را راه اندازی کرد.

 با انتقاد از عدم توجه کافی به نقش تعاونیها در فعالیتهای اقتصادی، عنوان کرد : براساس قانون ۲۵ درصد فعالیتهای اقتصادی کشور باید در بخش تعاون متمرکز شود.

وی نگاه ناعادلانه به ظرفیتهای بخش تعاون را مانع عمده توسعه این بخش دانست و یادآورشد: مجلس یازدهم برای افزایش نقش و جایگاه بخش تعاون در فعالیتهای اقتصادی برنامه محوری دارد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش تعاونگران برای نقش آفرینی بایسته در فرآیند تولید گفت: اساس فعالیتهای تعاونی ها در کشور باید بر افزایش تولیدات و صادرات محصولات استوار شود.

نماینده مردم بابل مشارکت گسترده تعاونی ها در عرصه های مختلف را راهبرد محوری برای کاهش مشکلات عمده عنوان و تصریح کرد: دولت باید با تمرکز بر توسعه تعاونی های تولید محور مردم را از منافع آن بهره مند کند.

کریمی فیروزجایی با یادآوری جایگاه تعاون در فرهنگ اسلامی خواستار ایجاد بنگاههای اقتصادی تعاون گرا در سطح کشور شد.

نظر شما