شناسهٔ خبر: 164549 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس هستند/ ستاد ملّی مبارزه با کرونا ورود جدّی کند

حاجی بابایی2 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: از ستاد ملّی مبارزه با کرونا درخواست می کنم برای تعیین تکلیف ابهامات و بلاتکلیفی های ناشی از بازگشایی مدارس در اسرع وقت ورود جدی کند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تماس‌های متعدد فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان سراسر کشور و طرح ابهام و بلاتکلیفی موجود درباره نحوه فعالیت مدارس از شنبه ۱۵ شهریور گفت: از زحمات وزارت آموزش و پرورش بخاطر تلاشی که در راستای استفاده از فرصت های مختلف برای پیشگیری از تعطیلی آموزش، علیرغم تعطیلی فیزیکی مدارس انجام شد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: شاید آموزش های دیجیتالی و مجازی پاسخگوی نیاز همه دانش آموزان نبود، اما با بحران پیش بینی نشده ای که در سال گذشته به سیستم های آموزش جهان تحمیل شد، با در نظر داشتن شرایط باید گفت که برنامه های وزارت آموزش و پرورش و تلاشهای فرهنگیان، پاسخ خوبی در آن وضعیت خاص بود.

حاجی بابایی با بیان اینکه وزارت آموزش وپرورش فرصت خوبی برای تدارک برنامه‌های خود برای سال تحصیلی جدید در اختیار داشت، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ها به گونه ای تدوین شود که با ایجاد زمینه برای دسترسی همه دانش آموزان کشور به آموزش و پرورش کارآمد و متعالی که منجر به تربیت چند ساحتی و  اعتلای عدالت آموزشی با دسترسی یکسان، چه از نظر کمی و چه به صورت کیفی، برای همه دانش آموزان شود.

وی، حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان وخانواده‌های آنان را اساسی‌ترین اولویت دانست و افزود: در کنار این موارد، آموزش و پرورش عادلانه و دسترسی همه اقشار در تمام دوره های تحصیلی باید تضمین شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در پاسخ به این سئوال که تا چه حد با بازگشایی و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس کشور برای، روز  شنبه ۱۵ شهریور موافق هستید گفت: مرجع تصمیم گیری در این مورد ستاد ملّی مبارزه با کرونا است که باید ورود جدی داشته باشد و به صورت شفاف و روشن در این مورد بسیار حیاتی، موضع خود را با رعایت تمام جوانب اعلام کند. آموزش وپرورش نیز موظف به رعایت نظرات این ستاد خواهد بود.

وی ادامه داد: از ستاد ملّی مبارزه با کرونا درخواست می کنم، به منظور تعیین تکلیف مردم با توجه به ابهامات و بلاتکلیفی های موجود در اسرع وقت ورود جدی کند و حتی اگر نیاز باشد به صورت استانی و منطقه ای وضعیت آموزش وپرورش دانش آموزان را تعیین تکلیف کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه فراکسیون فرهنگیان آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی از آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان و ایجاد عدالت آموزشی در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، اظهار داشت: طرح موضوع حضور داوطلبانه دانش آموزان نیز به نظر، تنها در صورتی قابل توجیه است که تمام آموزش‌هایی که در مدرسه ارائه می شود، به صورت مجازی برای همه دانش آموزان ارائه شود.

وی افزود: همه دانش آموزان کشور باید مطمئن شوند که اگر مدرسه نباشند، با آموزش مجازی که در دسترس دارند، از هیچ مبحثی عقب نمی مانند، که این رویکرد در عمل به جز مراکز استانها و شهرستانها، در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق دور و محروم، قابلیت اجرایی ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان از وزیر آموزش وپرورش درخواست کرد به منظور روشن شدن وضعیت، بازگشایی مدارس، در اسرع وقت با هماهنگی و حضور رئیس ستاد مبارزه با کرونای کشور، برنامه نهایی اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: گستردگی فعالیت های آموزش و پرورش به گونه ای است که به جرأت می توان گفت تمام مردم در اقصی نقاط کشور، تحت تأثیر فعالیت های آموزش وپرورش هستند، لذا ستاد مبارزه با کرونای کشور باید به صورت واضح و شفاف مسئولیت حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان وخانواده ها را به‌عهده بگیرد.

حاجی بابایی گفت: همانگونه که پیشتر تاکید شد، در برنامه های آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا، هیچ دخالتی نمی‌کنیم، اما با پشتیبانی از تصمیمات معقول، از جایگاه نظارتی خود هیچ مسامحه و کوتاهی و سهل انگاری را در زمینه ایجاد مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه از  تمامی پروتکل‌های بهداشتی حمایت و برای اجرایی شدن آنها نهایت مساعدت را داشته‌ایم و در آینده نیز کمک خواهیم کرد، تصریح کرد: معتقدیم اگر ستاد مبارزه با کرونا مسئولیت برنامه های آموزش و پرورش را عهده‌دار شود، به طور کامل از آن باید حمایت شود، لذا بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان را منوط به مصوبه و اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونای کشور می‌دانیم

نظر شما