شناسهٔ خبر: 164548 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی: نظارت‌های میدانی مجلس، مسئولان را وادار به کار می‌کند

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولان  دچار فرسودگی و کم‌کاری شده‌اند، گفت: نظارت‌های میدانی مجلس مسئولان ملی و استانی را پویا و وادار به کار می‌کند.

به گزارش «نماینده»علیرضا سلیمی نظارت‌های میدانی مجلس را عاملی برای فعال‌تر کردن مسئولان دانست و گفت: نمایندگان مجلس،  نماینده همه مردم هستند و تلاش‌ها و بازدیدهای آنها نباید به حوزه انتخابیه خود محدود شود. از این رو بازدید اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی از خوزستان و برخی نمایندگان از سیستان و بلوچستان جز وظایف نمایندگی آنها محسوب می‌شود. افرادی که به این بازدیدها اعتراض می‌کنند باید یک بار دیگر قانون اساسی را برای آشنایی کامل با وظایف نمایندگان مطالعه کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از نظارت میدانی نمایندگان، بازدید و بررسی مشکلات مردم از نزدیک را موثر در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین دانست و ادامه داد: هرچقدر نمایندگان و مسئولان بیشتر به مردم نزدیک‌ شوند، مشکلات را بهتر درک کرده و در انجام وظایف قانونی خودشان موفق تر خواهند بود.

برخی از مسئولان  دچار فرسودگی و کم‌کاری شده‌اند

وی با یادآوری اینکه برخی از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی کار را رها کرده و دچار فرسودگی و کم‌کاری شده‌اند، افزود: نظارت‌های میدانی مجلس، مسئولان را پویا و وادار به کار می‌کند. هنگامی که مجلس با تمام ظرفیت خودش به میدان بیاید و رئیس مجلس نیز برای بازدید پای کار باشد، در تحرک مسئولان بومی و استانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف مجلس یازدهم بازدید میدانی و نظارت بر اجرای درست قوانین بود، یادآور شد: هنگامی که مجموعه مجلس به کمک نمایندگان مختلف بیاید، مشکلات منطقه‌ای ناشی از کم کاری مسئولان را به منظور کاهش رنج مردم، بهتر و سریع‌تر می‌توان کاهش داد.

آقای قالیباف در اولین سفر خود استان خوزستان را با وجود گرما و بیماری کرونا انتخاب کردند، این اقدام باید الگویی برای مسئولانی باشد که این دو عامل را بهانه‌ای برای کم‌کاری خودشان می‌کنند

سلیمی در ادامه به مسئولانی اشاره کرد که خودشان را به بیخیالی زده تا دولت تمام شود و گفت: آقای دکتر قالیباف قول نظارت میدانی از استان‌ها داده بودند که به قول خودشان عمل کردند. ایشان در اولین سفر خود استان خوزستان را با وجود گرما و بیماری کرونا انتخاب کردند، این اقدام باید الگویی برای مسئولانی باشد که این دو عامل را بهانه‌ای برای کم‌کاری خودشان می‌کنند. از طرفی این استان در دروان دفاع مقدس شرایط ویژه‌ای داشت و متاسفانه دولت‌ها و مسئولان در طول این سال‌ها، دین خودشان را به این منطقه ادا نکردند، از این رو انتخاب خوزستان به عنوان اولین سفر جای تقدیر و تشکر دارد.

مسئولان مخفی شده در پستوها باید به میدان بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مخفی شده در پستوها باید به میدان بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند، ادامه داد: معتقدم مسئولان باید به دل مشکلات بروند تا متوجه شوند مردمی که در این شرایط سخت آب و هوایی اب ندارند چه می کشند.

قالیباف مانند یک فرمانده در وسط میدان حضور دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات کشور با کنترل از راه دور حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در وسط میدان باشد نه اینکه از دور دستور بدهند، فرمانده باید جلوتر سایرین در میدان حرکت کند. اقدام اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از استان خوزستان نشان می‌دهد که ایشان حاضرند در وسط میدان سکان را به دست گرفته و امور را مدیریت کنند.

نظر شما