شناسهٔ خبر: 164547 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نمی‌گیریم

نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است همکلامی با اقشار مختلف جامعه لازمه نظارت دقیق نمایندگان بر وضعیت کشور است.

به گزارش «نماینده» مجید نصیرائی با تأکید بر ضرورت نظارت میدانی نمایندگان از مناطق مختلف کشور جهت بررسی وضعیت و مشکلات مردم، گفت: بدون تردید نمی توان در اتاق های دربسته نشست و برای مسائل مردم تصمیم گرفت.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افرادی که قصد تصمیم گیری برای جامعه را دارند باید واقعیت ها را از نزدیک ببینند، عنوان کرد: در عین حال که نمایندگان به گزارش های واصله اهمیت می دهند باید در کف جامعه حضور پیدا کرده و از نزدیک مسائل را درک کنند.

وی افزود: حضور میان مردم، مواجهه رو در رو با آنها و همکلام شدن با اقشار مختلف جامعه در تصمیم گیری برای آینده کشور بسیار موثر است.

نصیرائی ادامه داد: برای هر دقیقه سیاست گذاری در مجلس، هزینه هایی به بیت المال تحمیل می شود از این رو لازم است تصمیماتی که گرفته می شود قابل اجرا باشد و این نیاز به حضور در جامعه دارد همچنین بعد از قانونگذاری باید باز هم از نزدیک بر حسن اجرای قوانین نظارت کرد و بازخورد آن را دید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مردم احساس آرامش ایجاد می کند. باید بدانند کسی هست که به فریاد آنها برسد لذا نفس این رفت و آمدهای نظارتی باعث می شود سرمایه اجتماعی نظام یعنی همراهی مردم حفظ شود.

نظر شما