شناسهٔ خبر: 164529 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان مشکلات مردم را در نظارت‌های میدانی از نزدیک لمس می‌کنند

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید در نظارت‌های میدانی، نمایندگان مشکلات مردم را از نزدیک دیده و آن را لمس می‌کنند و برای رفع آن‌ها تمام توان خود را به کار می‌برند.

به گزارش «نماینده»  حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نظارت‌های میدانی نمایندگان را راهکاری موثر برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دانست و گفت: از آنجایی که نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، وضعیت اقتصادی و بررسی مشکلات و مطالبات مردم دستورکار نمایندگان قوه مقننه است با آغاز به کار مجلس یازدهم مباحث نظارتی با جدیتی بیش از پیش در حال پیگیری است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در نظارت‌های میدانی با مشکلات و مسائلی که مردم با آن درگیر هستند، آشنا شده و راهکارهای مربوط به رفع این مشکلات را در پایتخت پیگیری می‌کنند؛ چراکه این معضلات ناشی از عملکرد هیات دولت و وزرا در تهران است.

وی با بیان اینکه مجلس باید با انجام وظیفه نظارتی از تخطی دولت و وزرا جلوگیری کند، اضافه کرد: در نظارت‌های میدانی، نمایندگان مشکلات را از نزدیک دیده و آن را لمس می‌کنند و برای رفع آن‌ها تمام توان خود را به کار می‌برند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی مربوط به مباحث اقتصادی است، تصریح کرد: نمایندگان در تلاش‌اند با استفاده از ابزارهایی مانند سوال از وزرا، تحقیق و تفحص و ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس دولت را وادار به انجام وظایف خود کنند.

نظر شما