شناسهٔ خبر: 164527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هدف نظارت‌های میدانی؛ اجرای بهتر قوانین و تسریع در رفع مشکلات مردم

موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس بازدیدهای میدانی نمایندگان و رئیس مجلس را از مهم‌ترین ابزار نظارتی مجلس دانست و گفت: بازدید و نظارت‌های میدانی با هدف اجرای بهتر قوانین و تسریع در رفع مشکلات معیشتی مردم انجام می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به نظارت میدانی رئیس مجلس بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان خوزستان، گفت: نظارت یکی از وظایف مهم مجلس است و حتی در سطح بالاتری از قانونگذاری قرار دارد زیرا نظارت مجلس بر اجرای قوانین، مسیر قانونگذاری را روشن و چارچوب نیازهای تقنینی را مشخص می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از ابزارهای نظارتی متعددی برخوردار هستند، افزود: سوال از وزرا و رئیس‌جمهور، تحقیق و تفحص، اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و بازدیدهای میدانی از ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس است.

وی تصریح کرد: بازدیدهای میدانی که آقای دکتر قالیباف به همراه تعدادی از نمایندگان با سفر به استان خوزستان آغاز شده و این نظارت‌های میدانی تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت. به موجب این بازدیدهای میدانی دلایل عدم اجرای برخی از قوانین و کوتاهی‌های صورت گرفته یا نقاط قوت قوانین مصوب مجلس مشخص و روشن می‌شود و این نوع نظارت‌ در روند کاری مجلس تاثیرگذار است.

تداوم نظارت های میدانی موثر موجب دلگرمی مردم

موسوی لارگانی با بیان اینکه سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه وظایف مجزای بر عهده دارند و نمایندگان دنبال دخالت در امور سایر قوا یا موازی کاری نیست، گفت: مجلس بر اساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی موظف به تصویب قانون و نظارت بر اجرای قوانین است بنابراین نظارت‌های میدانی از حوزه‌های انتخابیه مختلف باید پیگیری و انجام شود.

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: بازدید و نظارت‌های میدانی با هدف اجرای بهتر قوانین و تسریع در رفع مشکلات معیشتی مردم انجام می‌گیرد. این نوع نظارت علاوه بر افزایش اعتماد عمومی به نظام، موجب دلگرمی مردم می‌شود.

نظر شما