شناسهٔ خبر: 164519 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قرارگاه تحول مجلس تشکیل شد/ ساز و کاری برای حل مشکلات در شرایط خاص کشور

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قرارگاه تحول مجلس با حضور اندیشکده های مختلف، برخی از حقوقدانان شورای نگهبان و ... تشکیل شد تا بتواند به روند تحول سرعت بدهد.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول مجلس، گفت: به منظور کارآمدسازی قوه مقننه و برای حل مسائل مشکلات کشور، نمایندگان مجلس یازدهم با بررسی هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که تحول در ساختار مجلس امر ضروری و مهمی است که باید در صدر اولویت های مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی موضوعی در صدر اولویت های مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد و مشخصا مشاهده می‌شود ساختار فعلی موانع جدی برای حل مشکلات مردم دارد، پس باید تدابیری اندیشیده شود که این امر سریعتر محقق شود؛ بر همین اساس قرارگاه تحول مجلس با حضور اندیشکده های مختلف، برخی از حقوقدانان شورای نگهبان و ... تشکیل شد تا بتواند به روند تحول سرعت بدهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در این ساختار، از برخی حقوقدان های شورای نگهبان دعوت شده است تا در جلسات به عنوان مشاور شرکت کنند و به نمایندگان مشورت دهند؛ این اقدام باعث می شود رفت و برگشت های زائد پس از تصویب قانون بین شورای نگهبان و مجلس کمتر شود و بتوانیم به تحول ساختاری مجلس سرعت بدهیم.

وی افزود: تشکیل چنین قرارگاهی می تواند شبیه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا باشد که در شرایط خاص اقتصادی کشور برای تسریع در روند حل مشکلات مردم باشد.

کریمی فیروزجایی با اشاره به هجمه های بی اساس و کور برخی از معاندان و همچنین جریان های سیاسی که در انتخابات نتوانستند از مردم رای اعتماد بگیرند اظهار داشت: مسئله و مشکل اصلی معاندان و یا آن جریان های سیاسی که عرض کردم با اصل موضوع تحول است، در حالی که خودشان مدعی اصلاحات هستند ولی از اینکه تحولی در مجلس رخ بدهد که بتواند مشکلات مردم را حل کند ناراحت هستند و می خواهند با فضاسازی و سیاسی کاری و توسل به اخبار نادرست و اشتباه اقدام تخصصی نمایندگان را به حاشیه ببرند.

وی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم طبق تعهدی که دارند اولویت اصلی و اساسی خود را خدمت به مردم می دانند و با فضاسازی ها و سیاسی کاری ها از مسیر خود منحرف نمی شوند و تلاش می کنند تا بتوانند وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشند.

نظر شما