شناسهٔ خبر: 164518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نخست وزیر مصر به زودی به عراق سفر می کند

مجلس عراق نخست وزیر مصر به زودی برای تشکیل کمیته عالی مشترک بغداد- قاهره به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از المعلومه، طرف های عراقی و مصری در آینده نزدیک به دنبال برگزاری نشست هایی برای برگزاری کمیته عالی مشترک هستند. این نشست در بغداد و با حضور «مصطفی الکاظمی»  نخست وزیر عراق و «مصطفی مدبولی» همتای مصری وی برگزار شود.

«احمد نایف الدیلمی» سفیر عراق در قاهره و نماینده دائمی عراق در اتحادیه عرب در دیدار با «هاله سعید» وزیر برنامه ریزی و توسعه اقتصادی مصر با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر پس از پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش و برقراری امنیت و گشایش سیاسی منطقه ای و بین المللی، زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی فراهم است.

وی ضمن تاکید بر همکاری دوجانبه میان بغداد و قاهره اظهار داشت: در حال حاضر هماهنگی های لازم با بغداد برای بررسی پیش نویس های توافقات پیشنهادی از سوی مقامات مصری و دستیابی به موعد نهایی برای تشکیل کمیته عالی مشترک در بغداد در جریان است.

الدیلمی افزود: مصر از نخستین کشورهای منطقه است که چشم انداز و برنامه طولانی‌مدت برای توسعه پایدار داشته است و عراق تلاش می‌کند یک همکاری مثمرثمر میان دو کشور در راستای توسعه اقتصادی برقرار کند.

گفتنی است مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که اواخر ماه گذشته میلادی برای حضور در نشست سه جانبه با رهبران مصر و اردن به امان سفر کرده بود، یک طرح اقتصادی به «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ارائه کرد که مبتنی بر نفت عراق، نیروی انسانی مصر و استفاده از اردن به عنوان حلقه ارتباطی استوار است.

نظر شما