شناسهٔ خبر: 164516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش اردن به اخبار توافق ابوظبی و تل آویو بر سر مسجد الاقصی

مسجد الاقصی وزارت خارجه اردن به گزارش های رسانه ای مبنی بر توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در اوضاع کنونی مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از عربی ۲۱، وزارت خارجه اردن در پاسخ به سوال این پایگاه خبری در خصوص گزارش های رسانه ای مبنی بر توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییرات در شرایط کنونی مسجد الاقصی اعلام کرد که این مسجد متعلق به مسلمانان بوده و تنها مسلمانان می توانند در این مسجد نماز بخوانند و عبادت کنند.

مسئولان این وزارت خانه اعلام کردند که مسجد الاقصی و حرم قدسی شریف با تمام صحن های آن به مسلمانان تعلق دارد و اداره اوقاف اردن تنها طرفی است که صلاحیت نظارت بر مسجد الاقصی و اداره آن را دارد.

آنها بیان کردند که قوانین بین المللی اجازه ایجاد تغییرات در شرایط کنونی مسجد الاقصی از سوی اشغالگران صهیونیست را نمی دهد و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس یک اولویت به شمار می رود.

پیش از این نیز، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی اعلام کرده بود که امارات حق دخل و تصرف در امور مربوط به مسجد الاقصی را ندارد.

گزارش های رسانه ای منتشر شده در خصوص توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که ابوظبی و تل آویو برای ایجاد تغییرات در مسجد الاقصی و محدود کردن حضور مسلمانان در این مسجد توافق کرده اند.

نظر شما