شناسهٔ خبر: 164495 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

توزیع یارانه‌ها در کشور ناعادلانه است

محمدصالح جوکار43 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدالتی در توزیع یارانه‌ها در کشور نیست، گفت: روستاییان و مناطق محروم کشور کمترین یارانه را دریافت می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، «محمدصالح جوکار» در نشست شورای اداری بخش ندوشن با اشاره به این‌که هرچه به سمت مناطق محروم برویم، یارانه‌های دریافتی مردم هم کمتر می‌شود اظهار کرد: این اصلا عدالت نیست که شهروندان شهرهای بزرگ بیشترین یارانه را به واسطه خدمات گسترده دریافت کنند ولی مردم روستاها به ویژه روستاهای محروم کمترین خدمات و به دنبال آن کمترین یارانه را دریافت کنند.

وی با اشاره به این‌که امروز روستاییان انگیزه‌ای برای ماندن در روستاها ندارند، ‌افزود: طبیعی است که روستاییان وقتی ببینند در شهر خدمت بهتر و بیشتری دریافت می‌کنند در روستا نمانند و به شهر مهاجرت کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، ‌ گفت: اگر کار را برعکس کنیم و یارانه را بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته دهیم، این مهاجرت معکوس می‌شود و مشکلاتی که الان به واسطه مهاجرت مردم به شهرها به وجود آمده را برطرف می‌کنیم.

جوکار تصریح کرد: به عنوان نماینده مجلس از خود سوال می‌کنم که اگر یک معدن به فاصله ۱۰۰ متری منزل من فعالیت کند چه کاری انجام می‌دهم، قطعا آنقدر در مجلس داد می‌زنم که جلوی فعالیتش را بگیرم ولی روستاییان دستشان به کجا می‌رسد که از این حجم فعالیت معادن اعتراض کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از نبود عدالت در توزیع امکانات گلایه کرد و افزود: الان در یزد آب با کیفیت به مردم می‌رسد ولی در ندوشن و سورک و دیگر روستاهای دوردست آب یا نیست یا با کیفیت بسیار پایین در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، وی با بیان این‌که قانون در موارد مختلف با ضعف‌هایی روبرو است گفت: امروز آنچه در مجلس تصویب می‌شود به یک صورت برای تهران و بخش ندوشن اجرا می شود یا قانون منابع طبیعی برای گلستان و یزد که دو اقلیم کاملا متفاوت دارند یکی است؛ این موضوع نشان دهنده مشکلات موجود در این عرصه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی با بیان این‌که ندوشن یکی از قطب‌های اصلی دامداری استان است گفت: این بخش در حال تولید گوشت و لبنیات استان یزد است، اگر ما نهاده‌های دامی به آنها ندهیم چطور می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

جوکار ادامه داد: ما همه وظیفه داریم و اگر واقعا نمی‌توانیم کاری برای مردم انجام دهیم بیخود کردیم که در این عرصه حاضر شدیم؛ فرقی هم نمی‌کند که من در چه سمتی هستم؛ در هر پست و سازمانی که باشیم باید وظیفه محوله بر دوشمان را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

وی با تاکید بر این‌که اگر ما مسئولان به وظیفه خود درست و کامل عمل کنیم ثواب بسیار بالایی می‌گیریم گفت: در مقابل اگر ما به مسئولیت خود عمل نکنیم و وظیفه سپرده شده را سرسری بگذرانیم قطعا به مردم، نظام و اسلام خیانت کرده‌ایم.

رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معادن خسارت‌های زیادی به محل بهره‌برداری وارد می کنند گفت: نه تنها معادن برای جبران خسارت‌ها اقدامی نمی‌کنند بلکه ما هنوز نتوانستیم کاری کنیم که آنها حساب‌های خود را به بانک‌های استان منتقل کنند.

نظر شما