شناسهٔ خبر: 164494 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

پرورش کودکان در مهدکودک‌ها مغفول مانده است

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه پرورش کودکان در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی باید به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی در مورد هشدار رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت مهدکودک‌ها با تاکید بر اینکه این مراکز باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند، گفت: قرار گرفتن فعالیت مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی یکی از ایرادات اساسی است، زیرا با نگاه خدماتی و آموزشی اداره می‌شوند بنابراین به صورت جدی می‌طلبد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار گیرند.

سخگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته این ایراد هم به آموزش و پرورش وارد است که به بسیاری از مباحث نگاه آموزشی دارد در حالی که اصل بر این است که پرورش نیروی انسانی در رابطه با تعلیم و تربیت مبنا قرار گیرد و این یکی از اصول مترقی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه موضوع پرورش در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، ادامه داد: تنها بحث آموزشی و خدماتی در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است؛ از قدیم می‌گفتند علم بهتر از ثروت است، اما در حال حاضر با این نگاه به آموزش و پرورش و تربیت انسانی نگاه می‌شود که علم را زیربنای ثروت قلمداد می‌کنند در حالی که زیربنای پرورش انسان‌ها است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم، تربیت نیروی انسانی را یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: اگر تربیت و پرورش نیروی انسانی را به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار دهیم مشکلات جدی حوزه آموزش و پرورش رفع خواهد شد.

نظر شما