شناسهٔ خبر: 164493 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شجاعی: ارز دولتی بسترساز رانت و فساد در کشور است

شجاعی نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت:شاهد آشفتگی در مدیریت ارز در کشور هستیم و امروز ارز دولتی بستر رانت و فساد در کشور شده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از نحوه هزینه کرد ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی گفت: متاسفانه ارز دولتی در کشور درست مدیریت نمی‌شود و بسترساز رانت و فساد در کشور شده و بعضا برای واردات کالاهایی هزینه می‌شود که جای تاسف دارد.

وی افزود: ‌از یک سو ما مشاهده می‌کنیم مواد اولیه و نهاده‌های دامی و کشاورزی به کشور وارد نمی‌شود و از سویی ارز کشور برای واردات کالاهایی هزینه می‌شود که آن کالاها در داخل تولید می‌شوند و به وفور کالاهایی با ارز دولتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود به کشور می‌آید که این روند به اقتصاد و تولید کشور آسیب جدی می‌زند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: شاهد آشفتگی در مدیریت ارز در کشور هستیم که این مسئله در شرایط فعلی برای اقتصاد آسیب‌زاست.

شجاعی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با تولید کنندگان داشتم عده‌ای از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی گله مند بودند و عده‌ای هم عنوان می‌کردند که مواد اولیه به کشور وارد نمی‌شود و کارشان با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: باید دقت لازم صورت گیرد تا در شرایط خاص کنونی که هم با تحریم مواجهیم و هم با کرونا ارز دولتی برای واردات کالاهایی تخصیص یابد که امکان تولید آن در داخل نیست و به نوعی کالای استراتژیک هستند و نباید با بی‌دقتی منابع ارزی کشور را هدر داد.

نظر شما