شناسهٔ خبر: 164490 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سفر نظارتی نمایندگان مجلس به چابهار و ایرانشهر برای رفع معضلات با استفاده از اختیارات قانونی

احمد نادری نماینده تهران در مجلس از سفر نظارتی تعدادی از نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه چابهار و ایرانشهر برای رفع معضلات با استفاده از اختیارات قانونی خبر داد.

به گزارش «نماینده»،احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر تعدادی از نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صبح امروز به همراه جمعی از نمایندگان سایر حوزه‌های انتخابیه به حوزه انتخابیه چابهار سفر کردیم که سید نظام الدین موسوی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، روح الله ایزدخواه نمایندگان مردم تهران، عباس گلرو نماینده سمنان، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، مصطفی نخئی نماینده نهبندان به چابهار سفر کرده و طبق برنامه ریزی قرار است فردا به حوزه انتخابیه ایرانشهر رفته و میهمان آقای درخشان نماینده مردم این شهر باشیم.

وی در باره اهداف این سفر افزود: در این سفر بنا داریم به همراه نمایندگان مجلس بازدید میدانی از مشکلات حوزه‌های انتخابیه مذکور که در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند داشته باشیم، ضمن این که امروز به چند شهرستان چابهار سفر کرده و از نزدیک حاشیه‌نشینی و مشکلات دیگر این حوزه را ملاحظه کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو مشکل عمده در چابهار و جنوب استان سیستان و بلوچستان و منطقه مکران وجود دارد که مشکل آب شرب و حاشیه نشینی عمده مشکلات است.

نادری افزود: به دلیل مشکلات آب شرب مردم این استان به ویژه مناطق جنوبی آن از هوتک‌ها استفاده می‌کنند و متأسفانه مشکلات زیادی در روزهای اخیر برای فرزندان و خانوارهای مستقر در اطراف این هوتک‌ها به وجود آمده است به طوری که از ابتدای محرم تاکنون 5 کودک در حوزه انتخابیه چابهار با نیت به دست آوردن آب از این هوتک‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از نزدیک این هوتک‌ها را بررسی کرده و بنا داریم تا مشکلات آب شرب این منطقه را با حضور کارشناسان و مدیران آن بحث کرده و نحوه و چگونگی رفع این معضل را پیگیری کنیم.

نادری با اشاره به حاشیه نشینی در مناطق مذکور گفت: این معضل بسیار جدی است و بنا داریم این موضوع را هم با حضور سازمان‌های حمایتی مورد بحث و بررسی قرار دهیم ضمن این که فردا به حوزه انتخابیه ایرانشهر رفته و مشکلات آنجا را از نزدیک بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این حوزه‌های انتخابیه بزرگ هستند که هر کدام از آنها چند شهرستان‌ را دارد، ولی مشکلات عدیده برخی از این شهرستان‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نماینده تهران در مجلس با بیان این که در این سفر همراه معین الدین سعیدی نماینده چابهار و درخشان نماینده ایرانشهر بنا داریم تا چند مشکل در چند شهرستان و چند منطقه را به صورت ویژه بازدید کرده و هم اندیشی لازم را برای رفع این مشکلات را داشته باشیم.

نادری اضافه کرد: گزارشات این سفرهای نظارتی در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار می‌گیرد و به کمیسیون های تخصصی مجلس هم ارائه خواهیم داد، ولی بنا داریم تا با همفکری با نمایندگان مجلس و با استفاده از اختیارات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون مجلس و با رایزنی با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط این مشکلات را رفع کنیم. به همین دلیل این سفرهای نظارتی برای پای کار آوردن بخش‌های مختلف قوه مجریه و دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر است.

نظر شما