شناسهٔ خبر: 164473 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بی‌تعهدی اروپایی‌ها باید در کمیسیون مشترک برجام گوشزد شود/ ضرورت افزایش انسجام اعضای برجام در مقابل آمریکا

موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آقای عراقچی باید ضمن دفاع از مواضع ایران در کمیسیون مشترک برجام، بی‌تعهدی اروپایی‌ها به توافق هسته‌ای را گوشزد کند.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به وین جهت حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: کمیسیون مشترک با توجه به خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند درباره تصمیم ایالات متحده تصمیم‌گیری کند، آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای تخلف کرده و دیگر عضوی از برجام نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای عراقچی باید در نشست کمیسیون مشترک برجام از مواضع جمهوری اسلامی قاطعانه دفاع کند و کوتاهی‌های اروپایی‌ها را به آنها گوشزد کند زیرا اروپا پس از خروج آمریکا قرار بود طی دو هفته تکلیف خود را در مقابل جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام تعیین کنند.

وی افزود: اروپایی‌ها طی این مدت به هیچ کدام از تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل نکردند. حضور در برجام بدون توجه به تعهدات کافی نیست. تنها نکته مثبت اروپایی‌ها طی این مدت گذشته، عدم توجه به شکایت اخیر ایالات متحده بود که به نظر کافی نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم تاکید کرد: آقای عراقچی و سایر دیپلمات‌های ایرانی حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام باید قاطعانه از حق مسلم جمهوری اسلامی که به تمام تعهدات خود عمل کرده، دفاع کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها در تاریخ ۳۰ شهریور ماه، یادآور شد: اعضای برجام در نشست کمیسیون مشترک باید به انسجام و تعهد مشترک و هماهنگ دست پیدا کنند و با ارایه بیانیه مشترکی، موضع خود را درباره سیاست‌های ایالات متحده آمریکا اعلام و تاکید کنند که روندی که آمریکا در شورای امنیت دنبال می‌کند، سرانجامی نخواهد داشت.

موسوی لارگانی افزود: آمریکایی که از برجام خارج شده نمی‌تواند درخواستی برای بازگشت تحریم‌ها و فشار به جمهوری اسلامی داشته باشد بنابراین وحدت و هماهنگی اعضای برجام مقابل آمریکا باید در نشست کمیسیون مشترک مستحکم‌تر شود.

نظر شما