شناسهٔ خبر: 164472 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زمان طلایی برای مولدسازی دارایی‌های دولتی

جعفر قادری// عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اکنون با وجود مشکلات اقتصادی بهترین زمان برای بهره‌برداری از دارایی‌های غیرمولد دولت است، مسئولان دستگاه‌ها اراده‌ای برای اجرای قوانین نداشته و بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این موضوع در بحث مولدسازی دارایی‌ها هم صدق می‌کند.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لزوم اصلاح قانون مولدسازی دارایی‌های دولت برای انجام اصلاح ساختار بودجه گفت: دولت تاکنون اراده جدی برای استفاده از دارایی‌های غیرمولد خود نداشته مانند بخشی از اموال دستگاه‌ها که بدون استفاده باقی مانده است.

عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس ادامه داد: اموال دولت باید تبدیل به دارایی‌های مولد شده و در بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش تولید سرمایه‌گذاری و هزینه شود.

قادری با بیان اینکه اکنون به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بهترین زمان برای بهره‌برداری از دارایی‌های غیرمولد دولت است، اظهار کرد: قانون در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما بسیاری از آنها قوانین با کارکرد موثری نبوده و یا مسئولان دستگاه‌ها اراده‌ای برای اجرای آن قوانین نداشته و بعضا سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این موضوع در بحث مولدسازی دارایی‌های دولت هم صدق می‌کند.  

*حرکت گام به گام مجلس با قانون در کشور

نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن تاکید براینکه در این راستا ما در کمیته اصلاح ساختار بودجه به دنبال چرایی عدم اجرای قوانین مربوط به حوزه بودجه‌ریزی کشور هستیم، بیان کرد: مجلس یازدهم بحث اجرایی‌سازی قانون را مطرح و در دستور کار خود قرار داده است، این موضوع یعنی مجلس گام به گام از زمان ابلاغ یک قانون تا اجرا و نحوه اجرای آن رصد کامل داشته باشد.

وی تاکید کرد: مجلس وظیفه وضع قانون و نظارت بر اجرای آن را برعهده دارد، اما موضوع مهمتر آن است که چرا یک قانون توسط دولتمردان اجرا نمی‌شود، اگر اشکال در نوع قانونگذاری،  تناقض آن با دیگر قوانین و یا سوءاستفاده کارگزار از مغایرت‌هاست، باید اصلاح شود البته کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بسته به حوزه کاری خود این اقدام را آغاز کرده‌اند.

نظر شما