شناسهٔ خبر: 164453 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون آموزش چه الزاماتی را برای شروع سال تحصیلی جدید تعیین کرد؟

مدرسه عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست‌های تخصصی کمیسیون آموزش با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید، الزامات مد نظر کمیسیون برای بازگشایی مدارس را برشمرد.

به گزارش «نماینده» حسین امامی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس از تاریخ ۱۵ شهریورماه، اظهار کرد: اصل آموزش باید به صورت حضوری باشد و این آموزش باید به ویژه در مقطع ابتدایی به صورت چهره به چهره باشد چراکه معلمان دوره‌های آموزش‌های تربیتی مناسبی برای برقراری ارتباط عاطفی بین با دانش آموز را گذرانده‌اند. اما به این دلیل سلامت دانش آموز و معلم مهم‌ترین مسئله برای ماست امسال با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: در همین راستا کمیسیون آموزش در رابطه با نحوه شروع سال تحصیلی جدید جلسات مهمی با وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد و نهایتا به جمع بندی رسیدیم که کلاس‌ها باید متناسب با شرایط کرونایی هر منطقه، شهر یا استان با مقتضیات خاص خود برگزار شود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی تصر یح کرد: بر همین اساس مقرر شد که تمامی کلاس‌های دانش آموزان در مناطق قرمز کرونایی به صورت مجازی، در مناطق زرد به صورت زوج و فرد و در مناطق سفید، حضوری تشکیل شود و وضعیت هر شهر یا روستا را ستاد ملی کرونا به صورت رسمی به وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه همچنین مقرر شده است که حداکثر مراقبت‌ها با ابلاغ دستورالعمل‌هایی به مدارس رعایت شود، افزود: وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد، محیط مناسبی برای سال تحصیل جدید فراهم شود و این مهم نیازمند یاری و مشارکت خانواده‌ها است.  

امامی با بیان اینکه خانواده‌ها در این ایام باید همگام با مدارس باشند، اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است کلاسی در ابتدای سال حضوری ولی در ادامه غیرحضوری باشد، مدارس برنامه‌های آموزشی را با خانواده‌ها مرور می‌کنند لذا مشارکت خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کمیسیون آموزش وظیفه ذاتی خود می‌داند بر روند بازگشایی مدارس نظارت داشته باشد و نسبت به هرگونه تخلف و انحراف از پروتکل‌های تعیین شده نسبت عملکرد این وزارتخانه تذکر دهد. قطعا در این مسیر، مجلس یار و پشتیبان نظام آموزشی، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود.

نظر شما