شناسهٔ خبر: 164452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت میدانی دکتر قالیباف بر شهرهای آبادان و خرمشهر در خوزستان/پیگیری تامین آب شرب و اشتغال محورهای مهم این نظارت

مجتبی یوسفی دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: نظارت میدانی رئیس مجلس بر شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان نماد مقاومت انجام می‌شود و دکتر قالیباف از روز سه‌شنبه تا جمعه از حدود ۲۰ شهرستان بازدید خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان گفت: نمایندگان مجمع استان با توجه به محرومیت‌های خوزستان در حوزه‌های زیرساختی و مشکلات مردم طی دو ماه گذشته جلسات متعددی را در حضور دکتر قالیباف برگزار و گزارشاتی را ارائه کردند.

دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه خود به عنوان یکی از رزمندگان جهادی دوران دفاع مقدس، گزارشات نمایندگان و علاقمندی خوزستانی‌ها به فرهنگ جبهه و شهادت، استان خوزستان را به عنوان اولین استان برای انجام نظارت میدانی انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه پیش دکتر قالیباف ماموریت‌هایی را برای بازدید و احصاء مشکلات استان خوزستان به برخی از معاونان و کارشناسان خود سپردند، اظهار کرد: رئیس مجلس بعد از این موضوع قرار شد، با توجه به داشتن روحیه اجرایی و به نتیجه رساندن موضوعات فارغ از مسایل تشریفاتی و شعاری، از چهارده حوزه انتخابیه استان خوزستان بازدید کنند.

یوسفی با تاکید براینکه این نظارت میدانی از شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان نماد مقاومت آغاز می‌شود، ادامه داد: برخی حوزه‌های انتخابیه در این استان شامل چند شهرستان می‌شود، بنابراین دکتر قالیباف از روز سه‌شنبه تا جمعه از حدود ۲۰ شهرستان بازدید خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن اشاره به محورهای اصلی این سفر گفت: بحث تامین آب شرب و مشکلات زیرساختی حوزه فاضلاب یکی از مهمترین مشکلات این استان است، متاسفانه با وجود ۵ مجتمع و ۶ سد بزرگ حدود ۷۰۰ روستا فاقد آب شرب هستند.

دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: دومین محور در حوزه‌ اشتغال و تاکید بر اتمام طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مربوط به سفر مقام معظم رهبری است که فاز دوم آن بعد از حدود ۱۸ سال به دلیل دو مشکل تامین حقآبه و تامین اعتبارات لازم هنوز اجرایی نشده است، با اجرایی شدن این طرح ما در بحث تامین امنیت غذایی و محصولات استراتژیک در کشور مانند گندم و ایجاد اشتغال پایدار بهره‌مند خواهیم شد.

*اشتغال جوانان و بومی‌سازی دغدغه رئیس مجلس

وی تاکید کرد: موضوع درخواست شده دیگر از رئیس مجلس شورای اسلامی در بحث اشتغال و توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از دو شرکت فولادی لوله سازی اهواز و گروه ملی صنعتی فولاد ایران که در تکمیل چرخه ارزش افزوده دخیل بوده و در دوران دفاع مقدس هم با تامین پشتیبانی جنگ نقش بسزایی داشتند، بازدید می کند.

یوسفی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دکتر قالیباف و نمایندگان استان خوزستان حوزه اشتغال جوانان و مسئولان بومی است، اظهار کرد: در نهایت برخی از مشکلات حوزه تامین برق و زیرساخت‌های خوزستان پیگیری می‌شود، البته قرار شده تعدادی از معاونان وزرا هم در این بازدید نظارتی رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کنند تا در یک بازه‌ زمانی بخشی از محرومیت های این استان برطرف شود.

نظر شما