شناسهٔ خبر: 164451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آموزش مجازی نباید فقط محدود به مناطق قرمز کرونا شود

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت آمادگی آموزش و پرورش برای آموزش مجازی در سراسر کشور، گفت: نباید برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی محدود به مناطق قرمز کرونایی شود چرا که شیوع کرونا در این مناطق مدام در حال تغییر است.

به گزارش «نماینده» احمدحسین  فلاحی با اشاره به تصمیمات آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید آمادگی برگزاری کلاس‌های مجازی در تمامی شهرها و استان‌های کشور را داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، اصل بر آموزش حضوری است مگر در مناطق قرمز؛ درحالیکه با توجه به در پیش بودن فصل سرما و شیوع آنفلوانزای فصلی، قطعا مناطقی از کشور تحت تأثیر شیوع کرونا قرار می‌گیرد، لذا آموزش و پرورش باید برای تمامی کشور برنامه آموزش مجازی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مناطق قرمز شناور است و نباید برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به نحوی باشد که آموزش مجازی را در برخی استان‌ها تعطیل کند، اضافه کرد: در نشست‌های تخصصی که با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش داشتیم، مرجع تصمیم‌گیر در این رابطه، ستاد ملی کرونا تعیین شد؛ بنابراین آموزش و پرورش باید برنامه ریزی لازم در همه استان‌ها را داشته باشد.

فلاحی تأکید کرد: وزارت ارتباطات باید تمام تلاش خود را برای تقویت شبکه اینترنت با پهنای باند قوی در همه استان‌ها به کار گیرد و در این راستا و به منظور تحقق عدالت در استفاده از اینترنت پر سرعت مجلس از ابزارهای نظارتی خود نیز استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی جدید نباید از تحصیل بازبماند، به طوریکه آموزش در روستا و مناطق کم جمعیت باید به صورت حضوری و در مناطق پرجمعیت و زرد و قرمز به صورت زوج و فرد و مجازی با رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد تا یک سال تحصیلی خوب را آغاز کنیم.

نظر شما