شناسهٔ خبر: 164450 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عنابستانی: وزیر نفت باید پاسخگوی تصمیمات اشتباه خود طی ۷ سال باشد

عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه وزیر نفت باید پاسخگوی تصمیمات اشتباه خود طی ۷ سال باشد، گفت: زنگنه، کشور و مردم را دچار آسیب کرده بنابراین باید این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» علی اصغر عنابستانی در واکنش به اظهارات اخیر زنگنه، وزیر نفت مبنی بر اینکه  اگر برگردیم به سال ۹۲ دیگر وزیر نمی‌شوم و از این به بعد می‌خواهم زندگی کنم و دیگر در نفت دخالتی نخواهم کرد،  با تاکید بر اینکه اقدامات مدیرانی چون زنگنه از روی آگاهی است، گفت: این رفتارها طراحی برای لطمه زدن به منافع کشور است و خط نفوذ زنگنه را در بدنه وزارت نفت می‌توان دید که جلوی هرگونه استقلال نفتی، دانشی و توسعه مهندسی در کشور را می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه نمایندگان استیضاح‌کننده بر این باورند که زنگنه طی ۷ سال سرمایه‌های کشور را سوزانده و خسارات‌های جبران ناپذیری را به کشور وارد کرده است، ادامه داد: آقایان زنگنه و آخوندی نماینده یک تفکر در دولت بودند و نظام، کشور و مردم را دچار آسیب کردند بنابراین نه تنها باید کنار گذاشته شوند بلکه باید مورد محاکمه قرار گیرند.

عنابستانی با یادآوری نامه نمایندگان به سران قوا، ادامه داد: در نامه اعلام کردیم یک لحظه ماندن آقای زنگنه در راس مجموعه تصمیم‌گیر برای نفت کشور حاصلی جز خسران ندارد؛ کسی که با ادعای ژنرال بودن وارد وزارت نفت شد و ادعا کرد گروهبان‌ها و سربازها باید بروند و ژنرال ها باید کار را دست بگیرند امروز همین ژنرال افتضاح فعلی را در وزارت نفت به بار آورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تفکر امثال زنگنه و آخوندی به دنبال آن است نظام جمهوری اسلامی ایران را با مشکل مواجه و تفکر " ما نمی توانیم " را به کشور القا کند.

وی فاز ۱۱ پارس جنوبی و پالایشگاه آناهیتا را نمونه‌ای از تلاش‌های زنگنه برای سنگ‌اندازی در مسیر پروژه‌های نفتی کشور دانست و گفت: هر بخش خصوصی که برای پتروپالایشگاه ها مجوز می‌خواهد با بهانه اینکه توجیه ندارد نمی تواند از وزارت نفت مجوز فعالیت بگیرد؛ چگونه است که بنزین را با تانکر از مرز افغانستان صادر می‌کنید و این کار توجیه دارد اما اینکه میعانات به بنزین تبدیل و از مرز افغانستان صادر شود از نظر شما توجیه ندارد؛ این حاصل نگاه‌های غلط حاکم بر وزارت نفت است که نمی‌خواهد در کشور فرآورده‌ای تولید کنیم و به استقلال برسیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قرار بود به هاب گازی منطقه تبدیل شویم اما در حال از دست دادن تمامی بازارهای گازی دنیا هستیم، تصریح کرد: اظهارات آقای زنگنه دهن کجی به مردم و نمایندگان است  و اجازه نخواهیم داد به راحتی خداحافظی کند و برود بلکه باید بماند و پاسخگوی تصمیمات اشتباه خود باشد.

نظر شما