شناسهٔ خبر: 164448 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تجلیل نماینده مردم کرمان و راور از عزاداران حسینی و هیأتهای مذهبی

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پیامی از حضور با شکوه مردم در مراسم های سوگواری اَباعبدالله الحسین (ع) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجلیل کرد.

به گزارش«نماینده» ، متن پیام محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به شرح زیر است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق پوشیدن لباس سیاه و عزاداری سرور و سالار شهیدان را به عاشقان حضرتش عطا کرد.  

امسال محرم، حال و هوای متفاوت از سال های گذشته داشت و جلوه های بیادماندنی در اذهان مردم ایران اسلامی به یادگار گذاشت.  

پخش مراسمات هیات های مذهبی از  رسانه ملی که  حسینیه ای به وسعت ایران عزیز اسلامی را خلق کرد، از اقدامات قابل تقدیر می باشد. مشاهده صف آرایی منظم هیات ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نشأت گرفته از شور و شعور توأمان، عزاداران حسینی داشت.

حضور مداحان اهل بیت (ع) در کوچه، پس کوچه های شهرها و راه اندازی تکیه های سیار و سیاه پوش شدن کوچه ها و تبدیل هر کوچه به حسینیه و بعضا در جوار منازل شهیدان، در فضایی ساده و بی تکلف از برکات محرم امسال بود.

نکته برجسته در این ایام، فعالیت جوانان و عاشقان حسینی در *فضای مجازی* و انتشار مطالب، فیلم ها، تصاویر و دلنوشته هایی بود که به حق فضای مجازی را همچون فضای کوچه ها و خیابان ها، معطر به نام و یاد شهدای کربلا نمود.

رایحه خوش *کمک مؤمنانه* مردم در این ایام و رونق *فریضه ی نذر*، با محوریت مساجد، تکیه ها و هیأت های مذهبی از دیگر حرکت های خودجوش مردمی بود، که باید در مقابل این دریای محبت، سر تعظیم فرود آورد.

محرم امسال، حاج قاسم عزیز بیش از هر زمان بین مان بود، نامش، یادش و کلام نابش، «ما ملّت امام حسینیم».

با آرزوی قبولی عزاداری‌ها از ملّت بزرگ ایران و مردم شهیدپرور استان کرمان، از همه برپاکنندگان مراسمات عزاداری اَباعبدالله الحسین (ع)، روحانیت معزز، مداحان گرامی و هیأت های مذهبی که اقامه عزا نمودند، خاضعانه قدردانی می‌کنم.

محمّد مهدی زاهدی
نماینده مردم شریف کرمان و راور

نظر شما