شناسهٔ خبر: 164443 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستیابی به سود کلان با سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه‌ها

سید غنی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حجم سنگین نقدینگی سرگردان در جامعه، خواهان سوق دادن این نقدینگی‌ها به سمت پالایشگاه‌سازی و توسعه این صنعت با وجوه مردمی شد.

به گزارش «نماینده» سیدغنی نظری خانقاه بر ضرورت پالایشگاه‌سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام تاکید کرد و گفت: اگرچه صادرات نفت خام با تحریم‌های سنگین رو به رو است اما با تولید فرآورده‌های نفتی می‌توان این تحریم‌ها را دور زد لذا پالایشگاه‌سازی ضمن جلوگیری از خام‌فروشی برای کشور درآمدهای ارزی به دنبال دارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورت پالایشگاه‌سازی و تولید فرآورده‌های نفتی می‌توان تحریم‌ها را دور زد، ادامه داد: لازمه تحقق این مهم تلاش و اراده بیشتر ازسوی دولتمردان است.

وی با یادآوری اینکه کشور با ساختن پالایشگاه ستاره خلیج فارس از  واردات بنزین بی‌نیاز شد، اضافه کرد: پالایشگاه‌سازی ضمن توسعه صنایع پایین دستی آن‌ها و افزایش تولید محصولات پتروشیمی، عملا کشور را از منابع ارزی ناشی از صادرات نفت خام بی‌نیاز می‌کند.

نظری خانقاه معتقد است ایجاد اشتغال، افزایش سطح علمی کشور، رسیدن به تنوع مشتری، کاهش تحریم‌پذیری، افزایش درآمد ارزی و... ازجمله محاسن جلوگیری از فروش نفت خام و تبدیل آن به فرآورده‌های نفتی است.

وی با اشاره به حجم سنگین نقدینگی سرگردان در جامعه، خواهان سوق دادن این نقدینگی‌ها به سمت پالایشگاه‌سازی و توسعه این صنعت با وجوه مردمی شد.

به گفته این نماینده مجلس بهتر است مردم نقدینگی خود را جایی سرمایه‌گذاری کنند که برای آن‌ها درآمد و سود طولانی مدت داشته باشد، هرچند سوق دادن جامعه به سمت پالایشگاه سازی منوط به همت و خواست دولتمردان است.  

به اعتقاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها در مقیاس کوچک، علاوه‌بر مزیت‌هایی نظیر تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده و صعب العبور و کاهش آلودگی زیست محیطی، موجب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش خواهد شد.

نظر شما