شناسهٔ خبر: 164422 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ادعاهای مقامات آمریکایی حاکی از عصبانیت آنان از انزوای جهانی است

اقبال شاکری یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقامات آمریکایی امروز از قدرتمندتر شدن ایران و مدیریت جهانی از یک جانبه‌گرایی به سمت چند جانبه‌گرایی عصبانی بوده و ادعاهای آنها نیز برخاسته از انزوای آنان در سطح جهانی است.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری  با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بیان کرد: آمریکا با توجه به مشکلاتی که در داخل کشور خود با آنها روبه‌روست در موضع ضعف قرار گرفته است و پس از شکست‌های مکرر در شورای امنیت و خروج از قراردادهای بین‌المللی به یک تهدید برای همه کشورها تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا نیز به نظر می‌رسد دونالد ترامپ سعی دارد توجه مردم آمریکا را از مشکلات درونی به ویژه در حوزه عدالت اجتماعی دور کند و به مسائلی خارج از کشور خود بپردازد، اما کشورهای اروپایی نیز دیگر حاضر به همراهی آمریکا نیستند.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی در راهبرد با آمریکایی‌ها یکی هستند، اما به نظر می‌رسد این روزها با آینده‌نگری از همراهی با دونالد ترامپ دست کشیدند و امروز آمریکا دست تنها مانده است. ما باید از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم و با یک دیپلماسی فعال به یک جانبه‌گرایی آمریکا با اتحاد با سایر کشورها پایان دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید از فرصت ایجاد شده به دنبال انزوای آمریکا استفاده کرده و وزارت خارجه  و مجامع داخلی با همکاری یکدیگر با سایر کشورها متحد شده و حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم. دیگر دوران یک جانبه‌گرایی آمریکا بر دنیا گذشته است. امروز آمریکایی‌ها از این‌که ایران قوی‌تر شده و مدیریت جهانی را از یک جانبه‌گرایی به سمت چند جانبه‌گرایی به خصوص به سمت شرق سوق می‌دهد خیلی عصبانی هستند.

شاکری در ادامه با اشاره به غیرقانونی بودن ادعاهای مقامات آمریکایی برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بیان کرد: این ادعاها نهایتا به نابودی آمریکایی‌ها ختم خواهد شد. امروز شاهد هستیم تلاش‌های آمریکایی‌ها در لبنان برای به راه انداختن جنگ داخلی شکست خورده است و از سوی دیگر جریان مقاومت در منطقه به نتایج خوبی دست یافته است. امروز آمریکایی‌ها روز به روز منزوی‌تر می‌شوند و از این وضعیت نگران هستند.

نظر شما