شناسهٔ خبر: 164419 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

۵ میلیون دانش آموز در کشور از آموزش‌های مجازی عقب می‌مانند

زاهدی  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تبلت و موبایل هوشمند ندارند و دو میلیون نفر به اینترنت دسترسی ندارند که این ۵ میلیون نفر خودبه خود از آموزش مجازی عقب می مانند.

به گزارش «نماینده» دکتر"محمدمهدی زاهدی" امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: در کمیسیون آموزش جلساتی در موضوع بازگشائی مدارس با توجه به شیوع کرونا داشتیم که نظر کمیسیون انتقادی بود و وزیر به موارد مطرح شده پاسخ داد.

وی افزود: حداقل ۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تبلت و موبایل هوشمند ندارند و دو میلیون نفر به اینترنت دسترسی ندارند که این ۵ میلیون نفر خودبه خود از آموزش مجازی عقب می مانند.

زاهدی با اشاره به یکی از دغدغه های والدین تصریح کرد: همیشه بچه ها را از موبایل منع می کردیم و اکنون نگرانی داریم هم در موضوع استفاده بچه ها از تلفن هوشمند و مسئله دیگر محتوای آموزشی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، آمار ثبت نام در شبکه شاد جای بحث دارد به طوری که مدارس بعضا دانش آموزان را ثبت نام کرده اند اما هنوز دانش آموز نحوه استفاده از آن را نمی داند، اظهار کرد: باید پلت فرمی آماده شود که مانند یک پیام رسان داخلی برای آموزش استفاده شود و یکی از انتقادات شدید ما نسبت به وزارت ارتباطات عدم فراهم کردن بستر لازم برای این حوزه است.

زاهدی تصریح کرد: واقعیت این است که سیستم شاد اینگونه نیست که فکر کنیم می تواند ۱۰ میلیون دانش آموز را آموزش بدهد و باید آموزش و پرورش فکر اساسی بکند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بازگشائی مدارس، باید منافع ملی را در نظر بگیریم و مشکلات مطرح شود که از طریق پیگیری با وزارتخانه آنها را رفع کنیم.

نظر شما