شناسهٔ خبر: 164412 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آخرین وضعیت بسته اقتصادی مردمی مجلس؛ از اصلاح نظام مالیاتی تا دیپلماسی اقتصادی

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی طرح‌هایی همچون اصلاح نظام مالیاتی، تأمین کالاهای اساسی و دیپلماسی اقتصادی را در راستای بسته اقتصادی مردم دانست و گفت: اقدامات کمیسیون‌ها برای مشکلات اقتصادی ذیل این بسته تعریف و انجام می‌شود.

مهدی طغیانی با اشاره به آخرین وضعیت «بسته اقتصاد مردمی» مجلس شورای اسلامی، گفت: کلید اجرای بسته اقتصاد مردمی در مجلس خورده است.

وی افزود: در حقیقت بسته اقتصاد مردمی به مجموعه‌ای از طرح‌های اقتصاد مجلس جهت حل مشکلات اقتصادی کشور اطلاق می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از طرح‌های اقتصادی در مجلس اعلام وصول شده است و در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد و بسیاری از طرح‌ها هم همچون حوزه بازار مسکن، به تصویب مجلس رسیده است.

طغیانی بیان داشت: کمیسیون اقتصادی در حال حاضر مشغول بررسی مالیات بر عایدی سرمایه است که مرتبط با اصلاح نظام مالیاتی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: همچنین مجلس بحث تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را در دست بررسی و رسیدگی دارد و این مقوله هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بررسی می‌شود که این موضوع هم در بسته اقتصاد مردمی می‌گنجد.

وی اظهارداشت: همچنین کمیسیون اقتصادی در حال حاضر مشغول بررسی مواردی درباره دیپلماسی اقتصادی و مجوز در زمینه کسب و کارها است لذا این سلسله اقدامات، اقداماتی است که در راستای بسته اقتصاد مردمی در حال انجام است و بسیاری از کمیسیون‌های دیگر هم همچون کمیسیون عمران طرح‌هایی را در این قالب داشته و ارائه خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدامات کمیسیون‌های مجلس پیرو حل مشکلات اقتصادی ذیل بسته اقتصاد مردمی تعریف و انجام می‌شود.

نظر شما