شناسهٔ خبر: 164404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیویورک‌تایمز: طالبان با حمله به پایگاه‌های آمریکا توافقنامه دوحه را نقض کرد

طالبان نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: طالبان با پرتاپ راکت طی هفته‌های گذشته به دو پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان توافقنامه امضا شده در دوحه قطر را لغو کرده است.

به گزارش «نماینده» نیویورک تایمز روز در گزارشی نوشت طالبان با پرتاپ راکت طی هفته‌های به دو پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان توافقنامه امضا شده در دوحه قطر را لغو کرده است.  

به نوشته این روزنامه آمریکایی، طالبان در ماه جولای حملاتی را به کمپ بسشن ( Bastion) یا کمپ شورابک که فرودگاهی است که نظامیان افغان و آمریکایی از آن به صورت مشترک استفاده می‌کنند، پرتاپ کرده است. همچنین در هفته گذشته این گروه به کمپ دایر که پایگاه نظامی بزرگ آمریکایی است نیز حملاتی را انجام داده است.  

نیویورک تایمز اعلام کرد که بنظر می‌رسد این راکت‌ها از سوی فرماندهان طالبان که حاضر به مذاکره با آمریکا نبودند صورت گرفته است.  

یک فرمانده ارشد طالبان حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکایی را رد کرد و گفت که تحقیقات در این زمینه آغاز شده و به نظر می‌رسد این حملات از سوی افراد ناراضی صورت گرفته باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که طالبان تاکنون به این توافق پایبند بوده و حمله‌ای به نظامیان آمریکایی صورت نگرفته است، هر چند این مقامات اعلام کردند که همزمان با حمله طالبان به نیروهای نظامی افغانستان حملات هوایی برای دفاع از آنها انجام شده است.  

براساس توافق آمریکا و طالبان در دوحه قطر، طالبان حق حمله به نظامیان آمریکایی و ناتو همزمان با خروج تدریجی این نظامیان ندارد و این اقدام می‌تواند نقض این توافق باشد.

نظر شما