شناسهٔ خبر: 164401 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمایش خون در منزل

بسیاری از افراد بر اساس تجویز پزشک آزمایش خون را تجربه کرده ­اند و بدون شک افراد دیگری نیز هستند که بنا به درخواست خود و با هدف اطلاع از وضعیت سلامت خود آزمایش چکاب می­دهند و بر اساس نتیجه­ ی آن، سلامتی بسیاری از اندام­های داخلی بدن مورد بررسی قرار داده می­شود. 

آزمایش در منزل ممکن است در نگاه اول غیرممکن به ­نظر برسد اما در واقع امکان­پذیر است. بسیاری از افراد بیمار که از سوی پزشک ملزم به انجام آزمایش خون می­گردند، توانایی و امکان حضور در آزمایشگاه را ندارند. این عدم توانایی ممکن است به علت بیماری باشد یا دلیل دیگری مانند سالمند بودن فرد و ناتوان بودن وی در حرکت باشد. علی­ الخصوص در شرایط کنونی و بیماری کرونا، مراقبت از بیمار و مراقبت از سالمند از مهمترین کارهایی است که خانواده­ ی این عزیزان می­بایست در انجام آن کوشا باشند.

افراد یاد شده، با استفاده از خدمات آزمایش خون در منزل می­توانند در کمال آرامش و در هر ساعتی از شبانه ­روز آزمایشات خود را انجام دهند. مجموعه ­های خدماتی معدودی ارائه ­کننده ­ی آزمایش خون در منزل می­باشند که در این میان، مجموعه ­ی خدمات درمانی و مراقبتی هوم­کا به عنوان اولین مجموعه­ ی ارائه دهنده ­ی این خدمات شناخته می­شوند. تست کرونا در منزل از دیگر خدمات آزمایش این مجموعه به حساب می­آید. مجموعه ­ی هوم کا یکی از معتبرترین و تخصصی­ترین مجموعه­ های ارائه ­ی خدمات درمانی و مراقبتی می­باشد.

هدف از آزمایش خون در منزل

هدف از آزمایش خون در منزل، ارائه ­ی خدمات برابر با سایر افراد برای سالمندان و بیمارانی است که توانایی حضور در آزمایگاه­ها را ندارند. محیط آزمایشگاه می­تواند بسیار آلوده باشد. آلودگی به معنای حضور عفونت­ها در محیط می­باشد که بسیاری از آن­ها از جمله عفونت­های فرصت­ طلب می­باشند. این نوع از عفونت­ها برای بیماران و سالمندانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل خانواده ­ها باید از حضور این افراد در آزمایشگاه ­ها و اماکن درمانی جلوگیری نمایند. در صورت نیاز انجام آزمایش برای این عزیزان، آزمایش خون در منزل می­تواند سلامت آن­ها را حفظ نماید.

به علاوه اینکه افراد عادی نیز از این موضع مستثنی نیستند و بهتر است که از خدمات آزمایش خون در خانه استفاده کنند. این افراد نیز می­توانند علاوه بر آلوده شدن خود، دیگران را نیز در معرض خطر قرار دهند.

مراحل آزمایش خون در منزل

اولین گام برای انجام آزمایش خون در منزل، سفارش خدمات مورد نظر به مجموعه­ ی خدمات­ای می­باشد که شما قصد بهره ­مندی از خدمات آن را دارید. پس از سفارش، مجموعه ی مورد نظر فردی را برای انجام فرآیند نمونه­گیری به سوی محل حضور شما ارسال می­کند. فرد نمونه­ گیر می­بایست تمام آموزش­های لازم برای انجام نمونه­ گیری را دیده باشد تا بتواند امر نمونه­ گیری را بر اساس قواعد و استانداردها انجام دهد. جواب آزمایش خون در منزل زمانی ارزش تشخیصی دارد که نمونه­ گیری به درستی انجام شده باشد.

پس از انجام نمونه­ گیری که زمان زیادی نیز طول نمی­کشد، نمونه یا نمونه ­ها در شرایط خاص و استاندارد به آزمایشگاهی که با مجموعه­ی ارائه دهنده­ی خدمت قرارداد بسته است، ارسال می­شوند. آزمایشگاه با انجام آزمون­های تخصصی روی نمونه و مشخص شدن نتیجه، آن را برای شما ارسال می­کند و اینگونه شما بدون حضور در آزمایشگاه، آزمایش خود را به پایان رسانده­اید.

مجموعه ­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از بهترین و کارآمدترین مجموعه­ ها­ی ارائه دهنده ­ی خدمات درمانی و مراقبتی در منزل می­باشد. آزمایش خون در خانه یکی از خدمات این مجموعه است. افرادی که از سوی مجموعه­ ی هوم کا برای گرفتن نمونه به محل شما اعزام می­شوند، آموزش­ها و دوره ­های تخصصی ارائه­ ی خدمات را دیده­اند و با استانداردها و اصول نمونه­گیری برای آزمایش­های متفاوت آشنایی کامل دارند.

علاوه بر این، مجموعه­ ی هوم کا طرف قرارداد با آزمایشگاه ­های تخصصی ویروس­ شناسی و پاتوبیولوژی شهر تهران است که این موضوع حکم تایید دیگری بر صحت و دقت بالای آزمایش خون در منزل است.

فواید انجام آزمایش خون در منزل

همان­طور که عنوان شد بسیاری از افراد توانایی حضور در آزمایشگاه­ها را ندارند و از ناتوانی حرکتی رنج می­برند. از سوی دیگر محیط آزمایشگاه­ها از جمله محیط ­های بالقوه برای حضور آلودگی­ می­باشند که برای افراد خطرساز است. اما موضوعات عنوان شده تنها بخشی از فواید انجام آزمایش خون در منزل می­باشند.

بسیاری از افراد ترس از حضور در محیط­های درمانی را دارند که سالمندان از مهمترین این افراد هستند. حضور سالمندان در محیط آزمایشگاه استرس بالایی را برای بعضی از این افراد به همراه دارد و این موضوع علاوه بر اینکه موجب خطا در آزمایش می­شود، برای سلامتی این افراد نیز به شدت مضر است. به همین سبب، آزمایش خون در خانه کمک شایانی به این افراد خواهد کرد.

متخصصان نمونه­ گیری در آزمایشگاه­ها ملزم به نمونه ­گیری از تمام افراد حاضر در آزمایشگاه می­باشند. انجام طولانی مدت این کار بدون شک در دقت نمونه­ گیر تاثیر منفی خواهد داشت. از جمله دیگر فواید آزمایش خون در منزل، اختصاص خدمات برای یک فرد در کمال آرامش است و بالاترین سطح دقت می­باشد.  

از دیگر فواید انجام آزمایش خون در منزل می­توان به صرفه­ جویی در هزینه­ها و وقت اشاره کرد. چرا که افراد با کمک این خدمات حتی در محل کار خود نیز می­توانند آزمایش خون بدهند. این موضوع از اتلاف وقت جلوگیری به عمل می­آورد.

نکات مهم آزمایش خون در منزل

همه­ ی افراد برای انجام آزمایش خون در منزل، ملزم به رعایت برخی مسائل هستند. نکات مهم آزمایش خون برای فرد آزمایش دهنده به شرح زیر هستند:

  • ناشتا بودن فرد 12-8 ساعت پیش از انجام آزمایش
  • عدم استقاده از داروی خاص قبل از انجام نمونه ­گیری
  • نکشیدن سیگار

در صورت عدم رعایت نکات فوق، نتیجه­ی آزمایش غیر قابل اعتماد خواهد بود و پزشک نمی­تواند به تشخیص درستی برسد.

هزینه آزمایش خون در منزل

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب هر چیزی برای افراد، قیمت آن است. هزینه­ ی آزمایش خون در منزل می­تواند به مراتب کمتر از هزینه­ های مورد نیاز برای حضور افراد در آزمایشگاه­ها باشد. البته نوع آزمایش و نحوه­ ی نمونه­ گیری و انجام آن نیز از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ­ی آزمایش خون در منزل می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا این افتخار را دارد تا یکی از مجموعه ­های انگشت­ شمار در ارائه­ی خدمات آزمایش خون در منزل باشد. خدمات این مجموعه بر اساس آخرین مصوبات وزارت بهداشت قیمت ­گذاری می­شوند. این اقدام مجموعه ­ی هوم کا با هدف توانایی بهره­ مندی عموم افراد جامعه از خدمات یکسان می­باشد.

آزمایش خون در منزل با مجموعه­ هوم کا

آزمایش خون در منزل یکی از جدیدترین خدماتی است که در سال­های اخیر به سبد خدمات مجموعه­ های مراقبتی اضافه شده است. برای انجام آزمایش خون در منزل با مجموعه ­ی هوم کا کافیست با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید. کارشناسان مجموعه شما را در جریان جزئیات و نحوه ­ی انجام آزمایش قرار می­دهند.

در ادامه کارشناسان مجموعه، فرد متخصص در انجام نمونه­ گیری را به سوی شما اعزام کرده و نمونه را توسط همین فرد به آزمایشگاه انتقال می­دهند. در نهایت با توجه به نوع و تعداد آزمایش، نتیجه با فاصله­ ی زمانی بسیار کوتاهی به دست فرد آزمایش دهنده می­رسد. به این صورت بدون ایجاد دردسر، خطر بیماری، هزینه­ی بالا و اتلاف وقت، آزمایش خون در منزل به پایان می­رسد.

نظر شما