شناسهٔ خبر: 164395 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حکمرانان غربی بپذیرند که شیوه زورگویی شکست خورده است

احمد مرادی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز حکمرانان غربی باید بپذیرند که شیوه زورگویی دیگر شکست خورده و راهی جز برخورد اخلاق مدارانه با مردم و ارتباط با سایر کشورها در چارچوب قواعد بین المللی و احترام به استقلال آنان وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، احمد مرادی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند حضور افرادی که در رأس آمریکا هستند مایه تحقیر آن کشور است و این نشانه دیگری از شکست الگوهای بشری و آرمانشهر رو به انحطاط غربزده‌هاست، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم آمریکا نیز سیاست های مدیریتی ترامپ و سبک حکمرانی او را قبول ندارند. دنیا باید بپذیرد که به جای جنگ باید به سمت صلح و منطق حرکت کند چراکه این خواست ملت ها است.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم از همه دولتمردان و سردمداران غربی انتظار دارند که قواعد و اصول بین المللی را بپذیرند و برای آن احترام قائل شوند. امروز حکمرانان غربی باید بپذیرند که شیوه زورگویی دیگر شکست خورده و راهی جز برخورد اخلاق مدارانه با مردم و ارتباط با سایر کشورها در چارچوب قواعد بین المللی و احترام به استقلال آنان وجود ندارد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: هر کشور و هر شیوه حکمرانی که غیر از این باشد محکوم به شکست است همانگونه که حکمرانی غربی نیز با شکست مواجه شده است. شیوع ویروس کرونا ناتوانی بشر و ابرقدرت ها را در برابر یک ویروس که حتی با چشم نیز دیده نمی شود، نشان داد.

مرادی در پایان تاکید کرد: باید پذیرفت که حکمرانی مبتنی بر زورگویی و جنگ طلبی برای رسیدن به اهداف خود محکوم به شکست است. باید به قواعد بین المللی احترام گذاشته و به جنگ طلبی و عداوت پایان داد.

نظر شما